شناسهٔ خبر: 23062259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون حوزه‌های علمیه خواهران:

۱۵ پژوهشکده تحقیقاتی حوزه علمیه خواهران در کشور تأسیس می‌شود

R7854/P41362/S6,62/CT11

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هم‌اکنون در بیش از ۱۵ نقطه کشور مقدمات تأسیس پژوهشکده در کنار مدارس علمیه فراهم‌ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری در نشست‌خبری معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران به‌مناسبت هفته پژوهش با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا در حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: نخستین دوره تربیت، آموزش خواهران در حوزه پژوهش و تحقیق به پایان رسیده است.

وی آغاز به کار این دوره 5 ساله را از سال 90 اعلام کرد و افزود: این دوره آموزشی باهدف تربیت طلابی محقق و پژوهش‌محور با شعار"هر طلبه یک پژوهشگر" آغاز به‌کار کرده و موفق به فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن امر پژوهش در حوزه‌های علمیه در این 5 سال شده‌ است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران از آغاز به کار دوره‌ای جدید در عرصه پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و تصریح کرد: این دوره 4 سال و با شعار "توسعه پژوهش با تأکید بر تأسیس مراکز پژوهشی" امسال آغاز شد.

وی با تأکید بر نیاز حوزه‌های علمیه به مراکز پژوهشی و تحقیقاتی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در بیش از 15 نقطه کشور مقدمات تأسیس پژوهشکده در کنار مدارس علمیه فراهم‌شده و شهرهای قم، تهران، گرگان، قزوین، زاهدان، تبریز، کرج، اهواز، یزد و میبد ازجمله این شهرها بود و تا پایان سال تعدادی از مراکز افتتاح خواهد شد.

حصاری ادامه این برنامه‌های پژوهشی را تا سال 1404 اعلام کرد و افزود: برنامه‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه تا چشم‌انداز  1404 برای معرفی بانوان  فرهیخته برنامه‌ریزی‌شده تا بانوان طلبه نیز سهم خود را در تولید علوم دینی به‌خوبی ادا کنند.

وی ماحصل این دوره 5 ساله را تدوین 200 عنوان کتاب معرفی کرد و گفت: در حال حاضر 200 عنوان کتاب ثمره این تلاش 5 ساله بوده است که 72 عنوان آن چاپ‌شده و مابقی در انتظار چاپ و طی کردن مراحل آن هستند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران برگزاری 920 کرسی  آزاداندیشی، 2578 نشست علمی را بخش کوچکی از فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران اعلام و بیان کرد: تشکیل 1298  تشکل پژوهشی، راه‌اندازی 325 کانون پژوهشی در مدارس سطح 2، تشکیل 96 انجمن پژوهشی در مدارس سطح 3 و تشکیل 525 هسته پژوهشی ثمره برنامه 5 سال تربیت پژوهشگر حوزه‌های علمیه خواهران است.

انتهای پیام/

نظر شما