شناسهٔ خبر: 23061413 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جانسون:

مدرکی از دخالت روسیه در همه‌پرسی برگزیت وجود ندارد/باید با روسیه درباره سوریه گفت‌وگو کرد

وزیر خارجه انگلیس گفت برای پایان دادن به شرایط کنونی سوریه، باید دیدگاه روسیه را در این زمینه دید و افزود مسکو تاثیری در نتیجه انتخابات انگلیس نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس گفت هیچ مدرکی دال بر مداخله روسیه در همه‌پرسی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) در سال 2016 وجود ندارد.

وی که این هفته به روسیه سفر می‌کند، در مصاحبه اختصاصی با نشریه «تایمز» گفته است هیچ مدرکی که نشان دهد روسیه از طریق حساب‌های کاربری فیس‌بوک برای تاثیر بر همه‌پرسی برگزیت استفاده کرده، وجود ندارد. 

چندی پیش برخی رسانه‌های انگلیسی ازجمله تلگراف گزارش داده بودند روس‌ها با حساب‌های کاربری سعی داشتند بر رای کاربران بریتانیایی در فیس‌بوک تاثیر بگذارند. 

جانسون به تایمز گفت، روسیه بعداز جنگ سرد خصومت چندانی با بریتانیا یا منافع غرب نداشته است. وی در ادامه گفت باید درباره پایان بازی در سوریه، با روسیه گفت‌وگو کرد.

وی گفت: «ما باید با روسیه در مورد اینکه نظر آن‌ها در مورد پایان بازی در سوریه چیست، صحبت کنیم. آن‌ها توانسته‌اند طرف مورد حمایتشان یعنی [بشار] الاسد [رئیس‌جمهور سوریه] را در قدرت حفظ کنند، اما به هیچ راهکار سیاسی‌ای در سوریه دست نیافته‌اند. تلاش می‌کنیم تا سخت فشار آورده و بفهمیم که نگاه آن‌ها در اینباره چیست. همچنین تلاش می‌کنیم تا ببینیم چطور می‌شود تا مقداری شتاب رو به جلو ایجاد کرد.»

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما