شناسهٔ خبر: 23059918 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پژوهشگاه باید بر حوزه گردشگری بیشتر تمرکز کند

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: گردشگری صنعت سوم در جهان و در ایجاد شغل و ثروت ملی بسیار مهم است، پژوهشگاه‌ نیز بر روی این مسأله تمرکز کند و راه‌کارهای مناسب را برای توسعه گردشگری در کشور ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ علی اصغر مونسان به مناسبت هفته پژوهش تأکید کرد: پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری باید علاوه بر میراث‌ فرهنگی به حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی نیز توجه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه میراث فرهنگی می‌تواند سازمان را در بخش‌های مختلف به‌ ویژه‌ در بخش‌هایی که عقب مانده‌ایم چون گردشگری کمک کند تا در این زمینه پیشرفت کنیم.
مونسان با بیان اینکه این پژوهشگاه باید بر حوزه گردشگری بیشتر تمرکز کند افزود: تاکنون برنامه‌ای مدون، عملیاتی و مشخص از سوی این پژوهشگاه برای حوزه گردشگری ارائه نشده است و این مسأله باید از اولویت‌های پژوهش قرار گیرد تا گردشگری کشور به نقطه مطلوب برسد.
وی ادامه داد: پژوهش‌های تطبیقی می‌تواند به توسعه پژوهش‌های این بخش کمک کند و با استفاده از تجربه‌های سایر کشورها و مطالعه موردی آن‌ها دریافت که چطور سایر کشور‌ها در امر گردشگری موفق شده‌اند.
مونسان با بیان اینکه مالزی در بازه زمانی کوتاه توانست در حوزه گردشگری به موفقیت دست پیدا کند و سرانه درآمد کشور را به میزان قابل توجهی افزایش دهد گفت: این کشور با فرمول و ظرفیتی به‌ نام گردشگری توانست به پیشرفت‌های بسیار زیادی دست پیدا کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در حوزه گردشگری با سرمایه‌گذاری بسیار پایین‌تر و زمان کوتاه‌تر در مقایسه با سایر صنایع‌ می‌توان به دستاوردهای مهمی دست پیدا کرد.
وی ادامه داد: صنایع‌دستی نیز می‌تواند به‌ عنوان موضوعی پژوهشی مد نظر پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری قرار گیرد.
مونسان با بیان اینکه می توان با کمک پژوهش راه‌های بازاریابی را پیدا کرد افزود: کشور در حوزه تولید صنایع‌دستی بسیار موفق است اما در حوزه بازاریابی و فروش صنایع‌دستی چندان موفق نبوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه پژوهش‌های خوبی در حوزه میراث‌ فرهنگی در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری انجام شده است گفت: باید به دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در این پژوهشگاه بیشتر توجه شود.
مونسان افزود: پژوهش‌ها، حفاظت و معرفی در حوزه میراث‌فرهنگی بسیار اهمیت دارد، باید پژوهش و اجرا یکپارچگی لازم را داشته باشند و استان‌ها نیز باید مشارکت بیشتری در امر پژوهش داشته باشند.
 

نظر شما