شناسهٔ خبر: 23059242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان:

۷۰درصد مساجد شهرستان مانه و سملقان به مرمت و بازسازی نیاز دارد

خبرگزاری شبستان: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان، با اشاره به ثبت ۱۹۲ مسجد و حسینیه در این شهرستان گفت: ۷۰درصد مساجد نیازمند مرمت و بازسازی است.

صاحب‌خبر -

محمد قربانی، سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سه وقف جدید به نیت ساخت مسجد و حسینیه و همچنین کمک به بیماران خاص به ثبت رسیده است.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین و با سابقه ترین وقف مربوط به وقف زمین کشاورزی از سوی واقفان خیراندیش «حاج علی رنجبر» در بخش مانه و «حاج حسین کربلایی» در روستای مهمانک است، گفت: درآمد حاصل از این موقوفات 50 ساله صرف اطعام عزاداری ائمه اطهار علیهم السلام، کمک به مستمندان و کمک به دانش آموزان نیازمند بر طبق نیت واقفان می شود.

 

قربانی، با اشاره به اینکه آمار موقوفات شهرستان 723 مورد است، از سنددار شدن 30 درصد موقوفات و رقبات تاکنون خبر داد و گفت: تلاش می کنیم 70 درصد مابقی به زودی دارای سند مالکیت شود.

 

وی، بیشترین نیازمندی شهرستان را کمک به دانش آموزان بی بضاعت، بیماران خاص و نیازمند، حوزه های علمیه و مباحث مربوط به علوم قرآنی اعلام کرد و از واقفان خواست نیت وقفی خود را با توجه به نیازمندی های شهرستان به ثبت برسانند.

   

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان، با اشاره به اینکه این شهرستان 12 بقعه متبرکه دارد، از اجرای فعالیت های عمرانی در سه  بقعه خبر داد و افزود: مرمت بقاع آستان مقدس امامزاده سید احمد در چمن بید، امامزاده سید اشرف روستای قلندر تپه و امامزاده مراد بخش روستای کلاین در حال اجراست.

 

وی از ثبت 192 مسجد و حسینیه خبر داد و با بیان اینکه از این تعداد مسجد، 10 باب شهری و مابقی روستایی است، افزود: 70 درصد مساجد این شهرستان نیازمند مرمت و بازسازی است.

 

قربانی با بیان اینکه در حال حاضر مرمت مساجد و بقاع متبرکه با اعتبار 200 میلیون تومانی سال 95 که تازه توزیع شده، در حال انجام است، افزود: اعتبار سال 96 در این حوزه هم 300 میلیون تومان بوده که هنوز ابلاغ نشده است.

نظر شما