شناسهٔ خبر: 23058836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فروش 10 میلیارد ریالی در دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: فروش دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان نزدیک به 10 میلیارد ریال بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حسین عباس زاده، معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی، امروز 26 آذرماه، در جمع خبرنگاران در خصوص آمار فروش دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی اظهارکرد: پس از جمع‌آوری آمار فروش غرفه‌های نمایشگاه و تحلیل کلی آمار نهایی فروش مشخص شد.
وی افزود: جمع کل فروش و گردش مالی این نمایشگاه نزدیک به ده میلیارد ریال است که از این میزان 730 میلیون ریال مربوط به فروش و بیش از دو هزار میلیون ریال به سفارش فروش به هنرمندان و صنعتگران وجود داشته است.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین فروش مربوط به چاقوسازی، البسه محلی، بافته های داری و تولیدات نمدی است، تصریح کرد: در این نمایشگاه یک سیاه چادر از استان خراسان شمالی (عشایر کرمانج) و سه سیاه چادر از شهرستان‌های سربیشه، بیرجند برپا شده که فروش سوغات محلی در آنها بیش از 50 میلیون تومان بوده است.
عباس زاده ادامه داد: هدف و ماهیت برگزاری این نمایشگاه بازاریابی، عرضه محصولات و شناسایی بازارهای برای ارائه محصولات، ایجاد یک رقابت سالم در زمینه صنایع دستی بوده است.
وی بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه باعث تعامل بین صنعتگران و رقابت بین صنعتگران و باعث از بین رفتن واسطه ها شده و صنعتگران می‌توانند به عرضه مستقیم تولیدات خود بپردازند.
عباس زاده ضمن تشکر از حضور حداکثری مردم علاقه مند به صنایع دستی و هنر های سنتی استان، یادآور شد: ما در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی منسجم‌تر، برپایی نمایشگاه سال بعد را از همین ایام آغاز و سیاست‌گذاری‌های آن را برای رسیدن به موفقیت بیشتر برای عرصه صنایع دستی ایران و هنرمندان ارزشمند فعال در این عرصه ادامه دهیم.

 

نظر شما