شناسهٔ خبر: 23057246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تعامل حوزه و دانشگاه نتایج کار آمدتری را به جامعه عرضه می کند

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: پرواز دو بال معنویت و مادیات پس از وضوح مسائل این دو نهاد دانشگاه و حوزه اتفاق می افتد زیرا این دو در هدایت و رهبری مردم نقش کلیدی دارند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سیداحمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: منظور از وحدت این دو نهاد، وحدت در عملکرد و برنامه ریزی در برنامه های اجرایی و اتحاد و همدلی و مکمل بودن هم است.

 

وی ارائه بهترین کار در هر زمینه ای را از مزایای وحدت حوزه و دانشگاه است، افزود: چنانچه در زمینه شناخت انسان قرار است کاری انجام شود باید این دو نهاد با هم تعاملاتی داشته باشند و در عمل و عملکرد دوئیت و اختلافات را کنار بگذارند تا بتوان نتیجه مثبت و کارآمدی را به جامعه ارائه کنند.

 

حجت الاسلام میرمهدی اظهار کرد: هر دو نهاد متصدی ایجاد وحدت هستند و مجموعه نیروهای جامعه که از نظر مادی و معنوی در این دو نهاد خلاصه می شوند فعالیتشان به نفع مردم باشند؛ ما هنوز به نقطه وحدت نرسیدیم و مسائلی در دانشگاه ها وجود دارد که حاکی از عدم آگاهی از حوزه است و مسائلی هم در حوزه است که عدم آگاهی از دانشگاهیان را می رساند و اطلاعات لازم را از یکدیگر به دست نیاوردند؛ تعاملی در کار نیست و به چشم اندازهای رهبران و بزرگانی چون حضرت امام خمینی(ره) در خصوص وحدت و دانشگاه هنوز خیلی فاصله است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه نگاه دانشگاه به حوزویان به دلیل وجود روحانیون بلند پایه در راس نظام جمهوری اسلامی، نگاهی حکومتی است، تصریح کرد: در واقعیت این طور نیست بلکه روحانیون واقعی و وظیفه شناس در هر پست و مقامی خود را خادم اسلام  و مردم می دانند و هرگز خود را بالاتر از دانشگاهیان نمی بینند ولی در حال حاضر این دیدگاه منفی در دانشگاهیان وجود دارد که لازم است اصلاح شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک افزود: هر دو نهاد حوزه و دانشگاه باید در زمینه رفع اختلافات قدم بردارند و تا زمانی که از حال هم بی خبرند وحدت محقق نخواهد شد بلکه بابد قدم پیش بگذارند و با برگزاری نشست های صمیمی حرف یکدیگر را بشنوند و نقد کنند تا مسایل روشن و واضح شود.

 

وی گفت: پرواز دو بال معنویت و مادیات پس از وضوح مسائل این دو نهاد اتفاق می افتد زیرا این دو در هدایت و رهبری مردم نقش کلیدی دارند و بااتحادشان بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را می توان رفع کنند.

 

حجت الاسلام میرمهدی ادامه داد: این دو نهاد با معرفی افراد شناخته شده به عنوان مسئول در جامعه می توانند کسانی را که در صدر امور قرار دهند که وظیفه خود را به خوبی انجام دهند همچنین می توان از آنان مطالباتی برای بهبود وضعیت داشته باشند و در رفع فساد نیز قدم بدارند.

 

 

نظر شما