شناسهٔ خبر: 23056890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه

یکی از ویژگی های مهم وقف مشارکتی، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است

جلسه شورای دارالقرآن آموزش و پرورش تربت حیدریه باحضور امام جمعه شهرستان برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارپانا ازخراسان رضوی،  جلسه شورای دارالقرآن آموزش و پرورش تربت حیدریه باحضور امام جمعه شهرستان برگزار شد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در حاشیه جلسه شورای دارالقرآن شهرستان  از اجرای طرح وقف مشارکتی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: این وقف با مشارکت اولیاء، دانش‌آموزان و فرهنگیان ایجاد می‌شود.
 
سعید نیرویی افزود: وقف مشارکتی وقفی است که برای موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می گیرد. به عبارتی دیگر واقفان، با هر تعداد و با هر مقدار سرمایه می‌توانند در وقف مذکور مشارکت کنند.
 
وی گفت: یکی از ویژگی های مهم وقف مشارکتی، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است. افراد با هر سطح درآمدی می توانند در کار نیک مشارکت داشته باشند و صرفا منابع مالی زیاد ملاکی برای کمک رسانی نیست.
 
نیرویی با بیان اینکه چون توان ایجاد وقف مستقل را نداریم به همین جهت تصمیم گرفته شد با همکاری چندین نفر وقف مشارکتی ایجاد شود، بیان کرد: در این شکل از وقف، پاکت‌هایی توسط اداره اوقاف و امور خیریه طراحی شده که براساس آن هر دانش‌آموز حداقل یک سهم را دریافت و پس از پرداخت هزینه، رسید دریافت می کند.
وی با اشاره به اینکه مبلغ هر سهم هزار تومان خواهد بود از تشکیل پویش «همه با هم واقف باشیم» خبر داد و گفت: دانش‌آموزان واقف این طرح خواهند شد.
 
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه افزود:  از مبلغ جمع آوری شده فضای تجاری خریداری خواهد شد و عواید آن صرف فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش شهرستان خواهد شد

نظر شما