شناسهٔ خبر: 23056124 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مدیرکل جدید امور زنان و خانواده:

تاکید مدیرکل جدید امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش بر آموزش ازدواج موفق به دختران

تهران (پانا) - مدیرکل جدید امور زنان و خانواده آموزش راهکار‌های برخورداری از ازدواجی موفق به دختران را از برنامه‌‌های خود در دوره تصدی مسئولیت جدید بر شمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز آیین تکریم مهناز احمدی، مدیرکل سابق و معارفه فرحناز مینایی‌پور، مدیرکل جدید امور زنان و خانواده با حضور سید محمد بطحایی در سالن جلسات وزیر در ساختمان شهید رجایی برگزار شد.
 
مهناز احمدی، مدیر کل امور زنان و خانواده به مسائل و مشکلات امور زنان در سال های قبل اشاره و اظهارکرد: جایگاه فعلی زنان شایسته آنان نیست و از مدیریت آنها آنگونه که باید استفاده نمی‌شود. برای اصلاح باور ها باید بیش از پیش تلاش شود بنابراین تا از باورها کهنه خارج نشویم نمی توانیم احقاق حقوق آنها را شاهد باشیم.
 
وی با بیان این که در دوره مسئولیتش تلاش های زیادی برای تعامل با سایر نهادها و دستگاه ها انجام گرفته است، تصریح کرد: آموزش حقوق شهروندی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، افزایش پوشش تحصیلی دختران مناطق محروم بخشی از فعالیت دولت تدبیر و امید در حوزه زنان است.
 
در ادامه این جلسه فرحناز مینایی پور، مدیرکل جدید امور زنان و خانواده به گستردگی امور زنان در آموزش وپرورش اشاره و بیان کرد: 500 هزار زن شاغل و 7 میلیون دانش آموز دختر وجود اداره کل امور زنان و خانواده را ضرورت بخشیده است.
 
وی به شعارهای رئیس‌جمهوری در انتخابات اشاره کرد و گفت: وضعیت مدیریتی زنان در آموزش و پرورش رضایت‌بخش نیست و با وجود 500 هزار فرهنگی زن شاهد ورود مدیران زن از خارج آموزش و پرورش هستیم.
 
مدیرکل جدید امور زنان و خانواده به گستردگی امور زنان اشاره و تصریح کرد: آموزش باکیفیت، موفقیت دانش آموزان دختر و زنان را  در  آینده تضمین می کند و آموزش دختران برای داشتن ازدواج‌های موفق از جمله برنامه‌های من است.
 
زهرا شجاعی، مشاور رئیس‌جمهوری و رئیس مركز امور مشاركت زنان با تاکید بر این که نگرش ما به قدرت برای خدمت است، بیان کرد: با توجه به این که توانمندی های زنان در جامعه افزایش یافته است، ایفای نقش زنان در توسعه کشور ضروری است.
 
وی به سخنان امام خمینی(ره) در مورد زنان اشاره کرد و افزود: با وجود جمعیت عظیم زنان درآموزش و پرورش، فلسفه وجودی دفتر امور بانوان در این وزارتخانه تحقق عدالت اجتماعی است. بنابراین دفتر امور زنان می تواند به معاونت ارتقا یابد.
 
در این آیین وزیرآموزش و پرورش از خدمات مهناز احمدی، قدردانی و حکم انتصاب فرحناز مینایی پور را به وی اعطا کرد.

نظر شما