شناسهٔ خبر: 23054524 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارزیابی ۴۳ فیلم مستند در هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر

هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر که از هفته گذشته کار خود را آغاز کرده است، ۴۳ فیلم مستند در این دوره از جشنواره را ارزیابی می‌کند.

صاحب‌خبر -
هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر، 43 فیلم مستند را ارزیابی می کندمدیر اطلاع رسانی جشنواره در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اعلام این مطلب گفت: با اضافه شدن بخش "مستند" به "سودای سیمرغ" این دوره از جشنواره، هیئت انتخاب بعد از بررسی آثار، دو فیلم را در بخش رقابتی جشنواره ارائه می کند.
مسعود نجفی درباره بخش فیلم های بلند این دوره از جشنواره افزود: فرصت نام نویسی در جشنواره تا پایان آبان بوده که بعد از اتمام مهلت تعیین شده، 94 فیلم سینمایی در کنار فیلم های مستند،​ به بخش ارزیابی آثار راه پیدا کرده است.
وی درباره اسامی کارگردان های حاضر در این دوره از جشنواره گفت: با توجه به این که هنوز فیلم های نهایی مشخص نشده است،​ اطلاعات دقیقی را نمی توان اعلام کرد اما در یک جمع بندی مشخص است که جشنواره خوبی از نظر حضور "کارگردانان مطرح " و " فیلم اولی ها " خواهیم داشت.
نجفی درباره این که چرا فعالیت های جشنواره فیلم فجر امسال زودتر از همیشه آغاز شده است، گفت: ما باید فرصت کافی برای پالایش داشته باشیم؛ برای نمونه امسال در بخش خبرنگاران، بیشتر از 1400 نفر از 300 رسانه، نام نویسی کرده اند که نسبت به دوره قبل بیشتر شده است و بررسی آن ها زمان بیشتری می طلبد.
مدیر اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر گفت: پوستر این دوره جشنواره را حمید رضا بیدقی طراحی کرده که طرحی مدرن از سیمرغ است و نماد سینمای امروز ایران است.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن مطابق هر سال برگزار می شود. امسال "پردیس سینمایی ملت"، سینمای مخصوص رسانه های گروهی است. در این دوره جشنواره، دو فیلم مستند برای اهالی رسانه و عموم مخاطبان به نمایش در می آید.

نظر شما