شناسهٔ خبر: 23054340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه فردوس:

تحقق «وحدت حوزه و دانشگاه» تنها در شعار/ پژوهش رونق بیشتری بگیرد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه فردوس با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در عمل محقق نشده و به شعار اکتفا شده، گفت: باید پژوهش در این دو مرکز علمی رونق بیشتری پیدا کند تا یافته های جدیدی از علوم دانشگاهی و حوزوی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح، گفت: حوزه و دانشگاه دو قشر موثر در سازندگی کشور هستند چرا که نیروهای انسانی را تربیت می کنند.

 

وی بر ضرورت پیوند حوزه های علمیه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: اگر این دو قشر به هم نزدیک شوند و بتوانند با استفاده از تجربیات یکدیگر به گونه ای عمل کنند که بتوانند مملکت اسلامی را در جهت ارتقای فرهنگی رشد دهند بسیار مناسب است.

 

امام جمعه فردوس با بیان اینکه حوزه و دانشگاه به عنوان دو مرکز علمی دانشگاه باید از تجربیات هم بخوبی استفاده کنند و وظیفه خود در حفظ انقلاب و ارزشهای اسلامی ادا کنند، ادامه داد: هرگز چنین نظری نیست که دانشگاه مثل حوزه و یا حوزه مثل دانشگاه برنامه های خود را اجرا کند بلکه استفاده از تجربیات و مشترکات مدنظر است.

 

حجت الاسلام بابایی با تاکید بر اینکه متاسفانه پژوهش در دانشگاه و حوزه بسیار ضعیف است، بیان داشت: باید در راستای این مهم قدم برداریم تا پژوهش در این دو مرکز علمی رونق بیشتری پیدا کند و یافته های جدیدی از علوم دانشگاهی و حوزوی داشته باشیم.

 

به گفتی تاکنون وحدت حوزه و دانشگاه در عمل محقق نشده است و یکی از ایرادات که رهبر معظم انقلاب گرفتند این بود که این وحدت به شعار اکتفا شده و در یک روز و جلسه خلاصه شده اما در طول سال نه دانشگاهیان در حوزه حضور دارند و نه حوزویان در دانشگاه.

 

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: ما بنا داریم از طلبه هایی که می توانند پاسخگوی سوالات دانشجویان باشند در طول سال به دانشگاه ها اعزام کنیم و همچنین دانشجویان را نیز به حوزه دعوت کنیم تا از مشترکات استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام بابایی متولی وحدت حوزه و دانشگاه را اساتید و روحانیت و دانشجویان و طلاب دانست و افزود: همه باید به فکر ایجاد تقریب بین دانشگاه و حوزه در جهت اهداف انقلاب اسلامی باشند.

 

وی با بیان اینکه همه مسلمان و ولایتمدار هستیم، ادامه داد: باید اخلاق و تدین از حوزه ها به دانشگاه ها منتقل شود و از طرفی حوزه نیز از برنامه های کلاسیک دانشگاه استفاده کند اما بنا نیست این دو به یک شکل باشند.

 

امام جمعه فردوس بیان کرد: امیدواریم اهداف عالی امام و رهبری در نزدیک شدن این دو مرکز مهم انسان ساز هرچه بیشتر تقویت شود.

نظر شما