شناسهٔ خبر: 23052805 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

نظر مصطفی محدثی خراسانی درباره مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛

محدثی خراسانی: فاضل نظری ما را به بازگشت‌ دوران طلایی کانون امیدوار می‌کند

تهران(پانا) - مصطفی محدثی خراسانی شاعر ایرانی، انتصاب فاضل نظری را به سمت مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فراهم کردن مسیر بازگشت این کانون به جایگاه مهم و بالنده خود در دهه‌های60 و 70 تاثیرگذار دانست.

صاحب‌خبر -

مصطفی محدثی خراسانی شاعر آیینی کشورمان با ابراز خرسندی ازمدیرعاملی فاضل نظری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پانا گفت: از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم. زیرا کانون جایگاه بسیار مهمی در پی‌ریزی بنای فرهنگی و اخلاقی جامعه دارد. اشخاص در سنین کودکی می توانند جهت و مسیر زندگی خود را بیابند. در حالی که تغییر در سن بالاتر دشوار و شاید ناممکن می‌شود. 
 
وی افزود: همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه‌‌های گذشته نقش بسزایی در شکل گیری جریان‌های فرهنگی کشور داشته است. از سوی دیگر فاضل نظری، مدیری خو‌ش‌ذوق و خوش‌فکر و دارای برنامه و انگیزه است. جوان بودن آقای نظری هم به صرف انرژی و خلاقیت بیشتر در پیشبرد امور کانون کمک می کند. مجموعه این عوامل باعث می‌شود تا ما به تحول چشمگیر در کانون خوش بین باشیم. 
 
محدثی خراسانی با بیان اینکه تجارب ارزشمندی در وزارت آموزش و پرورش بعد از انقلاب پشت سر گذاشته شده است، بیان کرد: این تجارب ارزشمند به ویژه به دورانی برمی گردد که معاونت تربیتی آموزش و پرورش در بخش شعر و داستان بسیار فعال بود. در حد فاصل سال های 60 تا 75، کانون شعری در کشور شکل گرفت که جریان ادبیات شعر جوان کشور را هدایت می‌کرد و کانون شاعران و نویسندگان آموزش و پرورش کشور که در همه استان ها و شهرستان ها شامل بهترین معلمان شاعر می‌شد، مدیریت آن را برعهده داشتند. 
 
این شاعر و نویسنده ادامه داد: بیشتر نسل میانسال شاعران برجسته کشور کسانی هستند که در همین کانون ها کشف شده و به شکوفایی رسیده اند. کانون در گذشته محل تجمع بزرگان شعر و ادبیات انقلاب بوده است اما به دلایلی آموزش و پرورش در این زمینه به افول نهاد و به تبع در کانون نیز چنین افت کیفی را شاید به دلیل سلایق شخصی برخی از مدیران شاهد بودیم. 
 
وی درباره راهکارهای برای تقویت عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور رسیدن به دوران طلایی این مرکز گفت: اگر مدیران دوباره تجارب نتیجه بخش دهه‌های گذشته را مرور و به سیاست‌های آن دوران پررونق توجه کنند و آن را به جریان بیندازند و آن را با اقتضائات روز همخوان کنند، دوران طلایی در آموزش و پروررش و به تبع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوباره بازخواهد گشت.  

نظر شما