شناسهٔ خبر: 23046558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان خبر داد

حضور 330 امداد گر و نجاتگر در طرح زمستانی زنجان/پایگاههای امداد و نجات هلال احمر استان در آماده باش کامل هستند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 330 امدادگر و نجاتگر در طرح زمستانی هلال احمر استان زنجان حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام میرزایی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، به آماده باش کامل اکیپ های جمعیت هلال احمر استان زنجان در طرح زمستانی خبر داد و گفت: 11 تیم پشتیبان در این سازمان وجود دارد که در صورت نیاز مشارکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طرح زمستانی از 20 آذرماه آغاز شده و تا 20 اسفند ماه ادامه خواهد داشت: ابراز کرد: هلال احمر استان زنجان برای پوشش امدادی بهینه و مناسب در محورهای مواصلاتی استان زنجان و حوادث رخ داده تیم های امدادی خود را مجهز کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه 330 امدادگر و نجاتگر در طرح زمستانی هلال احمر زنجان حضور دارند، عنوان داشت: 15 دستگاه آمبولانس،هشت دستگاه خودروی نجات،10 دستگاه موتور امدادی،9 دستگاه موتور آمبولانس،هست دستگاه خودروی کمک دار و یک دستگاه خودروی ارتباطات در این طرح مورد استفاده قرار می گیرند.

میرزایی با بیان اینکه حفظ آمادگی لازم برای پاسخگویی به حوادث غیر مترقبه از قبیل بارش برف و کولاک و حوادث غیر مترقبه پیش بینی نشده در ایام زمستان از اقدامات جمعیت هلال احمر استان زنجان است، تصریح کرد: پیش بینی اسکان اضطراری درپایگاه های امداد ونجات جاده ای وهماهنگی لازم بامدیریت بحران استان برای اسکان دراماکن عمومی ، مساجد و سالن های ورزشی  شهرستانها از دیگر اقدامات هلال احمر در طرح زمستانی است.

وی با اشاره به اینکه 15 پایگاه ثابت و سیار در طرح زمستانی در آماده باش کامل هستند، ادامه داد: سه پایگاه امداد نجات موقت در شهرستان زنجان ،یک پایگاه در شهرستان ابهر و یک پایگاه در شهرستان خدابنده مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه افزایش آمادگی توان امداد ونجات جمعیت هلال احمر برای ارائه مطلوبترین و سریعترین عملیات پاسخگویی به درراه ماندگان و آسیب دیدگان ناشی از تصادفات جاده ای در ایام زمستان از اهداف جمعیت هلال احمر زنجان در طرح زمستانی است، اضافه کرد:ارتقاء سطح آمادگی و آگاهی عمومی در زمینه برخورد با حوادث و سوانح احتمالی با اطلاع رسانی مناسب و موثر ،تلاش برای بهره برداری بهینه از ظرفیت و توان عملیاتی بالقوه وبلفعل مراکز استان ها ، شعب ، پایگاه هاواکیپ های امداد ونجات ( جاده ای و کوهستان ) جمعیت هلال احمر و افزایش تعادل وهمکاری با سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی برای ارائه خدمات امداد نجات به حادثه دیدگان ، مصدومان ، مسافران زمستانی و درراه ماندگان از دیگر اقدامات این سازمان است.

میرزایی در پایان با اشاره به اینکه تیم امداد و نجات پشتیبان در مرکز استان و شهرستانها مستقر شده اند، خاطرنشان ساخت: شماره 112 پاسخ گویی 24 ساعته مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات است .    

انتهای پیام /

نظر شما