شناسهٔ خبر: 23046066 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پشت میزنشینی و دردهای عضلانی

برخی دردهای عضلانی و اسکلتی به دلیل سبک زندگی نامناسب مانند کم تحرکی، نشستن، ایستادن و راه رفتن غیراصولی و انجام کارهای سنگین بروز می یابد و افراد کم تحرک مانند پشت میزنشینان باید بیشتر به این مساله دقت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،یک متخصص ارتوپد میگوید: دردهای اسکلتی- عضلانی در ناحیه گردن، کمر و زانو شایع‌تر از سایر قسمت‌های دیگر بدن است.پشت میزنشینی و دردهای عضلانی اسکلتی
دکتر مرتضی قهرمانی افزود: به طور کلی در بین دردهای عضلانی کمردرد از شایع‌ترین دردهای اسکلتی-عضلانی است به گونه‌ای که می‌توان اعلام کرد تمام افراد یکبار در زندگی خود این درد را تجربه کرده‌اند.
وی افزود: بیمارانی که دچار سکته یا ضربه مغزی، ضایعات نخاعی و اختلالات حرکتی می‌شوند، جزو مراجعان طب فیزیکی هستند که به دنبال بروز بیماری و عدم توانایی حرکت اندام‌ها نیازمند توانبخشی می شوند.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال برخی بیماری‌ها مانند سکته مغزی و حوادثی از قبیل ضربه مغزی دچار معلولیت می‌شوند علاوه بر خدمات جراحی و داخلی نیازمند طب توانبخشی نیز خواهند بود.
قهرمانی توصیه کرد: افراد برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های اسکلتی- عضلانی هر 30 دقیقه از جای خود برخیزند و حرکات کششی انجام دهند یا فاصله کوتاهی را پیاده‌روی کنند.

نظر شما