شناسهٔ خبر: 23045079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

افتتاح پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در اردبیل

استان‌ها > اردبیل - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پارکینگ وسایل نقلیه سنگین با ظرفیت دو هزار خودروی سنگین در مسیر کورائیم اردبیل با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علی رحمتی اظهار داشت: از جمله برنامه‌های حائر اهمیت برای گرامیداشت هفته حمل و نقل می‌توان به بهره‌برداری از پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در اردبیل اشاره کرد چرا که نبود پارکینگ خودروهای سنگین در ایجاد ترافیک و نارضایتی همشهریان از پارک این خودروها در محدوده شهر حکایت داشت که خوشبختانه با مشارکت بخش خصوصی پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در جاده کورائیم و در شهرک ترافیک با ظرفیت دو هزار خودرو به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: اجرای مانور و اعزام نمادین ناوگان زمستانی به جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان و دیدار راهداران با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه‌های هفته راهداری و حمل و نقل در اردبیل خواهد بود.

رحمتی با اشاره به فعالیت این مجموعه در هشت ماهه امسال افزود: از ابتدای امسال دو میلیون و 600 هزار تن بار در سطح استان جابه‌جا شده که نسبت به سال گذشته 3.5 درصد افزایش دارد و در بخش جابه‌جایی مسافر نیز یک میلیون و 300 هزار نفر مسافر در استان جابه‌ها شده‌اند که نسبت به سال گذشته کاهش 7 درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه 78 شرکت حمل و نقل در استان فعال است، بیان کرد: دو هزار و 560 نفر راننده برای جابه‌جایی مسافر در استان فعال بوده و چرخه حمل و نقل استان دارای 400 دستگاه اتوبوس، 200 دستگاه مینی‌بوس و 520 دستگاه سواری است.

وی تصریح کرد: براساس آمارها از ابتدای امسال 660 هزار و 351 مسافر از مرز بیله‌سوار استان اردبیل تردد کردند که 145 هزار و 112 نفر ایرانی بوده و نیز از این تعداد 515 هزار و 239 نفر نیز اتباع خارجی بودند که در واقع 22 درصد ایرانی‌ها و 78 درصد افراد خارجی از این مرز تردد داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: در بخش روکش آسفالت امسال 37 کیلومتر در استان اجرای روکش آسفالت داشتیم و به دلیل شرایط جوی ادامه آسفالت‌ریزی ممکن نبود که سال آینده این کار انجام می‌شود و یک هزار و 670 کیلومتر نیز خط‌کشی در جاده‌های استان به انجام رسیده است.

 

48

برچسب‌ها:

نظر شما