شناسهٔ خبر: 23043942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

جذب سرمایه‌گذاران گردشگری در اردبیل دنبال می‌شود/ انتظار 12 ساله اردبیلی‌ها برای اتمام پروژه راه‌آهن به پایان نرسیده است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های اشتغال‌زایی اقتصادی و گردشگری در دستور مجمع نمایندگان استان اردبیل قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا کریمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اتمام پروژه راه‌آهن اردبیل تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است، اظهار کرد: انتظار 12 ساله مردم استان برای اتمام این طرح ملی به پایان نرسیده و اقدامات انجام‌پذیرفته تاکنون کافی نبوده است.

وی به توقف اقدامات عمرانی و ساخت پروژه راه‌آهن اردبیل در مقطعی از زمان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر با ورود جدی نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار و سایر مسؤولان شاهد سرعت‌گرفتن این پروژه هستیم و امیدواریم در صورت تأمین اعتبار ظرف سه سال آینده شاهد پایان انتظار مردم برای شنیده شدن صدای سوت قطار در اردبیل باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس از بیکاری به عنوان یکی از مهمترین معضلات جامعه یاد کرد و ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند تا با ایجاد زیرساخت و اعطای مجوزهای قانونی برای استفاده از تسهیلات مناسب، افراد متقاضی طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی را حمایت کنند.

کریمی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق تسهیلات اشتغال با کارمزد 0 درصد و یا با سود ناچیز در نظر گرفته شده است، افزود: برای کمک به افزایش اشتغال در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 10 هزار نفر، یک و نیم میلیارد دلار بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان در اختیار کسانی که دارای طرح‌های اشتغال زایی هستند قرار خواهد گرفت و این حمایت‌ها علاوه بر تسهیلات اعطایی بانکی درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف در دستور مجمع نمایندگان استان قرار گرفته و پروژه‌های اشتغال‌زایی گردشگری نیز به مانند طرح‌های اقتصادی پیگیری می‌شود و خوشبختانه در این زمینه در شهرستان‌های مختلف از جمله سرعین، هیر، نمین و نیر شاهد فعالیت‌های مناسبی بودیم.

انتهای پیام/ج/2346

نظر شما