شناسهٔ خبر: 23036442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بانوی رزمی کار استان نایب قهرمان جهان

خبرگزاری صداوسیما

بانوی کهگیلویه و بویراحمدی صاحب گردن آویز نقره مسابقات رزمی جهانی هندوستان شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان بانوی رزمی کار استان نایب قهرمان جهان استان بانوی رزمی کار هم استانی در رقابت‌های قهرمانی جهان به مقام دوم و مدال نقره دست یافت.
در رقابت‌های قهرمانی او اسپرت(یکی از سبکهای ورزش رزمی) جهانی که به میزبانی کشور هندوستان طی روز‌های ۲۱ تا ۲۵ آذرماه و با حضور بانوان کشور‌های مختلف جهان برگزار شد، حدیث قائدی عضو تیم ملی او اسپرت کشورمان در وزن به اضافه ۷۰ کیلو گرم به مقام دوم و مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.
حدیث قائدی در این مسابقات با غلبه بر حریفانی از کشور‌های لبنان، قطر، مصر، هند، ایتالیا در دیدار پایانی مغلوب حریف هم وطن خود شد و به مقام دوم و مدال نقره این مسابقات دست یافت.
رشته ورزشی «او - اسپرت» از مخفف واژه «اوریجنال پرشین اسپرت» به معنای ورزش پارسیان اصیل آمده و در سال ۱۳۷۸توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان پیشین ورزش‌ های رزمی ایران و جهان در همدان پایه‌ گذاری شد.
این ورزش رزمی در سال ۱۳۸۵ توسط سازمان تربیت بدنی وقت و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران شناسایی ،رسمی و آغاز به فعالیت کرد.
«او - اسپرت» شامل چهار بخش ‌هنری، ساحلی، رزمی و ذهنی است.

نظر شما