شناسهٔ خبر: 23035708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وقتی علی پلیس می شود / یک اقدام نمادین در جهت یک آرزوی واقعی

خبرگزاری شبستان: علی زینالزاده که ۸ سال بیشتر ندارد در حال مباره با سرطان است و همیشه آرزو داشته که یک روز پلیس شود و بالاخره آرزویش محقق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، علی زینالزاده 8 سال دارد. او اهل روستای بسطام شهر قره ضیاالدین است و بیماری سختی دارد اما علی مرد کوچک گزارش ما تنها نیست، در ارومیه، موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان پشتیبان علی و بسیاری از کودکان بیمار دیگر و خانواده هایشان است.

 

این موسسه خیریه، به معنی واقعی کلمه مامن کودکان بیمار و تعبیر سخن رهبر معظم انقلاب است که می فرمایند « ما می خواهیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد، آن خانواده جز رنج بیمار داری، رنج دیگری نداشته باشد ». در این موسسه، صندوقچه ای وجود دارد که اسم آنرا خانه آرزوها گذاشته اند. علی مرد کوچک گزارش ما نیز در کاغذی آرزوی خود را نوشته و به صندوق آرزو ها انداخته بود، او می خواست پلیس شود.

 

او می خواست پلیس شود و با همت پلیس انتظامی آذربایجان غربی و موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه به آرزوی خود رسید.

 

تحقق آرزوی برادر بزرگ به دست برادر کوچک    

 

هادی، برادر علی زینالزاده گفت: علی 8 سال دارد و از 5 سالگی به بیماری سرطان مبتلا شده است. بعد از اینکه مشخص شد علی بیمار است کارهای درمانی روی وی آغاز شد و بعد از یک سال و انجام آزمایشهای گوناگون مشخص شد که علی بهبود یافته است.

 

وی افزود: متاسفانه چندی بعد شاهد عود و بازگشت بیماری علی بودیم که اینبار موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه را به ما معرفی کردند و کارهای درمانی روی وی مجدد آغاز شد.

 

به گفته برادر علی، با توجه به اینکه راه ما دور بود، موسسه امکان اقامت را برای ما فراهم کرد و در پیگری مراحل شیمی درمانی کمک زیادی به ما کرد.

 

برادر علی در پاسخ به اینکه علی از چه زمانی آرزوی پلیس شدن داشت؛ ابراز کرد: من 3 سال قبل دانشکده افسری قبول شده بودم اما به دلیل اینکه علی مریض شد و دلایل دیگر نتوانستم به دانشکده افسری بروم. علی نیز از آن زمان می گفت که می خواهم پلیس شوم.

 

گاهی یک لبخند و گاهی یک جریان فرهنگی میتوان جامعه را به سمت شکوفایی هدایت کند.

 

علی کوچولوی داستان ما به آرزویش رسید و ما همه خوشحال از اینکه توانستیم در میان دردهای او درمان کوچکی برای آرزوهایش باشیم.

 

 

شور و شوق پرسنل ناجا برای تحقق آرزوی علی

 

سرهنگ عبدالله جلالی رئیس اداره اطلاع رسانی و افکار عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی درباره تلاش های ناجا آذربایجان غربی برای تحقق آرزوی علی گفت: به دنبال ارائه گزارش کلانتری 12 مبنی بر اینکه کودکی در موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه آرزو دارد پلیس شود، اقدامات لازم برای اخذ مجوز های لازم انجام شد.

 

وی افزود: این کار با هدف فرهنگسازی برای مشارکت مردم در امور خیریه و تعامل با موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان و تحقق آرزوی علی، با همکاری خبرنگاران و حضور مسئولان استان انجام شد.

 

به گفته جلالی، به علی، لوح تقدیر و حکم پلیس افتخاری داده شد و وی به رئیس کلاننری 12 ارومیه معرفی شد تا به عنوان پلیس یار همکار ما باشد.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی این پیشنهاد مطرح شد، پرسنل ناجا اعم از فرماندهان و نیروهای کادری با شور و شوق وصف ناپذیری از موضوع استقبال کردند، ابراز کرد: ما تنها وظایف سازمانی خود را در این زمینه در نظر نگرفته ایم. مطمئن باشید حتی اگر روز میلاد یکی از عزیزترین هایمان نیز بود آنجا را ترک  کرده و در این مراسم حضور پیدا می کردیم.

 

موسسه ای برای کودکان و در کنار کودکان

 

سمیرا صالحیان؛ رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه در ارتباط با فعالیت های این موسسه به خبرنگار ما گفت: هدف ما کمک به اسکان و درمان کودکان مبتلا به بیماری صعب العلاج، بیماران دیالیزی و... است.

 

وی اظهار کرد اینجا موسسه خیریه است و ما نیاز داریم که حمایت های خیرین و مردم را پشت سر خود داشته باشیم، فعالیت های ما نیز به قدری شفاف است که هر فردی به هر میزان که کمک کرد را می تواند از ابتدا تا انتها دنبال کند و ببینند که کمک هایش به دست چه کسی می رسد و در چه اموری صرف می شود.

 

به گفته رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه بیش از 600 کودک تحت پوشش موسسه هستند و هر ماه علاوه بر درمانهای رایگان، کمک های مالی نیز در اختیار کودکان قرار می گیرد.

 

این مسئول اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین اقدامات موسسه این است که برخی مهارت ها مانند چرم دوزی را به مادران کودکان بیمار آموزش می دهد و یا با هنری که این مادران دارند محصولاتی را که مواد اولیه آنرا موسسه تهیه می کند، تولید و در نمایشگاه های مختلف به فروش می رسانند و هزینه آن صرف کودکان می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما