شناسهٔ خبر: 23032205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تجری در گفت‌وگو با فارس:

بنیاد مسکن در ارزیابی خسارت مناطق زلزله‌زده خساست به خرج می‌دهد/ انتقاد از عملکرد وزارت کشاورزی درقبال زلزله

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس با بیان اینکه بنیاد مسکن در ارزیابی خسارت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خساست به خرج می‌دهد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی عملکرد بسیار ضعیفی در قبال مناطق زلزله‌زده داشته است.

صاحب‌خبر -

فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مناطق زلزله‌زده، گفت: وزارت جهاد کشاورزی علیرغم تذکرات متعدد اعلام نیازها و درخواست‌های زیادی که در ارتباط با مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بوده، هنوز اقدام مناسبی را در خصوص وضعیت دامی و کشاورزی این مناطق صورت نداده است.

وی افزود: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور و مسئولین ارشد کشوری، وزارت جهاد کشاورزی مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تنها گذاشته و کاری را برای این مناطق صورت نداده است. 

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس اظهار داشت:‌ یکی از دستگاه‌هایی که در خصوص مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نهایت ظلم و کم‌ لطفی را داشته، وزارت جهاد کشاورزی است. 

تجری خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی آن هم پس از انتقادهای شدید یک سفر نمادین و برای رفع تکلیف به مناطق زلزله‌زده داشته و بدون ارتباط گیری با بدنه مردم و بررسی مشکلات کشاورزی و دامی منطقه را ترک می‌کند و این در حالی است که سرپل‌ذهاب یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

وی افزود: وزیری که اینقدر تشخیص ندارد و احساس مسئولیتی نسبت به رفع مشکلات مناطق زلزله‌زده ندارد، کفایت لازم برای تصدی وزارتخانه را ندارد و با وجود تاکیدات رهبر انقلاب و سایر مقامات وزیر کشاورزی در ارتباط با مناطق زلزله‌زده ککش نمی‌گزد. 

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ارتباط با وزارت علوم آزمون‌ها، ثبت‌نام‌ها و فراخوان‌ها در زمانی شکل گرفته که مردم ما زیر آوار بوده‌اند و با وجود درخواست‌هایی که ما تاکنون از وزیر علوم داشته‌ایم تا حداقل یک فرصت فراخوان یک روزه در آزمون دکتری برای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در نظر گرفته شود، هنوز این کار انجام نشده است. 

تجری خاطرنشان کرد: بوروکراسی بنیاد مسکن وعدم توجه به مؤلفه‌های منطقه‌ای و ضرورت‌های منطقه‌ای یکی دیگر از مشکلاتی است که مردم منطقه با آن مواجه هستند. 

وی افزود: علیرغم اینکه تاکید شده ساخت و سازها و بازسازی‌ها در مناطق زلزله‌زده باید به مردم سپرده شود اما بنیاد مسکن برای این کار پیمانکارانی را مشخص کردند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس اظهار داشت: بنیاد مسکن هم در برآورد خسارات خساست به خرج می‌دهد و هم با مردم برخورد صحیحی ندارد. 

تجری خاطرنشان کرد: سازمان و نهادی که واقعا تا به این لحظه پایه کار بوده و کارهایش را فراتر از حد مسئولیت انجام داده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و از زمان وقوع زلزله کرمانشاه تاکنون وزیر بهداشت 4 مرتبه در منطقه حاضر شده و تمام پروژه‌های بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده به نحو احسن انجام شده و در بحث آوردن خیرین به منطقه و سپردن کارها به آنها بازسازی بیمارستان‌های صدمه دیده منطقه و غیره اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی افزود: در مرحله نجات نیز اورژانس کشور به گفته نماینده صلیب سرخ یک رکورد جهانی را در انتقال مجروحین و خدماتی که از روز اول انجام داد به ثبت رساند که جای تشکر و تقدیر دارد.

نماینده مردم قصرشیرین در پایان گفت: استاندار کرمانشاه به نحو احسن با وجود اینکه بسیاری از مدیران منطقه‌ای و حتی ملی توان همراهی با وی را ندارند کارهای خود را انجام می‌دهد و در حوزه‌های ‌آب و برق و ارتباطات خدمات ارزشمندی صورت گرفته و امیدواریم کار به همین شکل ادامه پیدا کند. 

انتهای پیام/

نظر شما