شناسهٔ خبر: 23014270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

انصارالله یمن: آمریکا انواع سلاح های ممنوعه را به ائتلاف عربی می دهد

رئیس شورای عالی انقلاب یمن با تاکید بر اینکه آمریکا انواع سلاح های ممنوعه را در اختیار ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرار داده است، اتهامات آمریکا درخصوص ایرانی بودن موشک های بالستیک شلیک شده به عربستان را رد کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به گزارش ایرنا، «محمد علی الحوثی» در صفحه توئیتری خود نوشت: اگر براساس ادعای آمریکایی ها، موشک های ما از ایران تامین می شد، از تهران (برای مقابله با بمباران ائتلاف عربی) پدافند موشکی می گرفتیم.

الحوثی در بخش دیگری از تویئت خود تصریح کرد: بسیار خنده دار است، این سخنان را آمریکایی هایی بر زبان می رانند که متجاوزان به یمن را به سلاح های ممنوعه تجهیز کرده اند و کمر به قتل ملت یمن بسته اند. آمریکا در تمامی عرصه های سیاسی و نظامی در جنگ یمن شکست خورده است و این امر نشان می دهد که تسلیحات آمریکایی از جمله سامانه موشکی 'پاتریوت' و دیگر سلاح های آنها کارآیی خود را از دست داده است.
این اظهارات درپاسخ به سخنان ضد ایرانی «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در شورای امنیت صورت می گیرد. هیلی روز پنجشنبه با حضور در وزارت دفاع آمریکا و بدون اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی بی‌دریغ واشنگتن از عربستان سعودی برای کشتار مردم یمن، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله در حمله موشکی به ریاض متهم کرد. این اقدام با واکنش فوری «غلامعلی خوشرو» نماینده ایران در سازمان ملل متحد روبرو شد وی با رد مجدد ادعای ارسال موشک به یمن، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه آمریکا دانست./ ایرنا

 

نظر شما