شناسهٔ خبر: 23010649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در جلسه شورای اداری نطنز مطرح شد؛

تامین آب شرب بزرگترین چالش شهرستان نطنز/ روند حرکت در حوزه تصفیه فاضلاب در کشور به سوی تصفیه خانه های محلی است

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر این که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آمادگی اجرای طرح تصفیه فاضلاب در نقاط مختلف را دارد، گفت: روند حرکت در حوزه تصفیه فاضلاب در کشور، از تصفیه خانه متمرکز به سوی تصفیه خانه های محلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآوای نطنز؛جلسه شورای اداری شهرستان نطنز به منظور بررسی وضعیت آب و فاضلاب در شهرستان، صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد.

طرح تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر نطنز 36 میلیارد هزینه داشته است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: یکی از مشکلات این شرکت نحوه تامین آب شهرستان بود چرا که به خاطر کمبود آب شرایط بسیار خاصی در شهر حاکم شده بود.

هاشم امینی افزود: با تلاش های صورت گرفته و با حفر دو حلقه چاه، مشکل کمی آب شهر حل شده است و مسئله کیفی که مورد انتقاد مردم قرار گرفته نیز باید حل شود.

وی با اشاره به طرح انتقال آب به شهرستان نطنز، گفت: این طرح به صورت جامع در حال پیگیری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به لزوم اجرای طرح پکیج فاضلاب مسکن مهر در نطنز، بیان کرد: پساب ناشی از فاضلاب را باید به مصرف شهر می رساندیم برای همین جا نمایی این پکیج کار دشواری بود ولی تلاش ها با همکاری فرمانداری نتیجه داد و این طرح اجرا شد.

تامین آب شرب به عنوان بزرگترین چالش شهرستان در حال حل شدن است

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تامین آب شرب به عنوان بزرگترین چالش شهرستان در حال حل شدن است.

مرتضی صفاری افزود: تا چند سال پیش آب در شبکه آب شهر بسیار کم بود و خوشبختانه امروز قطعی آب وجود ندارد اما همچنان کیفیت آب پایین است و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، آب دارای طعم بد و سختی بالایی است.

وی تصریح کرد: مساله فاضلاب در مسکن مهر نطنز معضل مهمی بود که حل شد اما این مشکل در شهرهای بادرود، قمصر و جوشقان نیز همچنان وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان نطنز ادامه داد: روستای تاریخی ابیانه که در آستانه ثبت جهانی نیز قرار دارد با مشکل شبکه فاضلاب مواجه است و برای حل این مشکل نیز باید چاره اندیشی شود تا این ثبت را با مشکل مواجه نکند.

وی خاطر نشان کرد: تا چند سال پیش هیچ قدمی از سوی مسئولان آب منطقه ی برای حل مشکلات آب برداشته نشده بود و از اول سال جاری تلاش هایی برای حل معضل آب صورت گرفت و طرح هایی در مورد آن مصوب شد.

هدررفت آب از ۳۷ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است

فرماندار شهرستان نطنز اظهار کرد: سیزده کیلومتر شبکه آبرسانی در مدت بحران کم آبی ایجاد شده است و در آن زمان نیز هدررفت آب ۳۷ درصد بود که با پیگیری های انجام شده این مقدار به ۲۰ درصد کاهش یافت.

یوسف حسنی افزود: شرکت آبفا در شهرهای نطنز، بادرود و خالدآباد بعضی از روستاها را نیز پوشش می دهد و این نیازمند توجه ویژه مسئولان برای حمایت از آن ها است.

وی تصریح کرد: بحث چاه تاج آباد نیاز به ارتقا و افزایش ظرفیت دارد و دو حلقه چاه دیگر هم در نطنز نیاز است، در بحث کمیت امسال مشکلی وجود نداشت اما خواستار تامین اعتبار برای تامین آب هستیم.

فرماندار نطنز خاطر نشان کرد: یک حلقه چاه هم در بخش امامزاده نیاز است و طبق برآورد اداره آبفای بادرود، حفر این چاه به هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

روند حرکت در حوزه تصفیه فاضلاب در کشور به سوی تصفیه خانه های محلی است

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: کشور ایران به لحاظ آب، کشوری خشک است که همه افراد در مسیر صرفه جویی مصرف آب باید همت والا و ویژه ای داشته باشند تا منابع آبی برای نسل های بعدی ذخیره شود.

حمیدرضا جانباز افزود: دغدغه آب دغدغه مشترک مردم و مسؤلان در شهرستان بود و جلسه های متعددی در فرمانداری نطنز در سال های گذشته برگزار شد و در خصوص سرعت اجرای نصب انشعابات فاضلاب در سطح شهر و مسئله فاضلاب مسکن مهر در آن جلسات قول هایی داده شد که این قول ها جامعه عمل پوشانده شد.

وی با تاکید بر این که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آمادگی اجرای طرح تصفیه فاضلاب در نقاط مختلف را دارد، گفت: روند حرکت در حوزه تصفیه فاضلاب در کشور، از تصفیه خانه متمرکز به سوی تصفیه خانه های محلی است.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد: اصلاح شبکه آب آشامیدنی اعتبارات آن از محل اعتبارات استانی تامین می شود منبعی در این زمینه در اختیار شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما