شناسهٔ خبر: 23008868 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش صادرات صنایع دستی در شش ماه نخست امسال

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با پارسال صادرات صنایع دستی حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهمن نامور مطلق در نشست خبری افزود: همچنین در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال اشتغال در بخش صنایع دستی حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم از تجربیات جهانی برای صنایع دستی با هدف دانش افزایی استفاده کنیم و در این موضوع چینی‌ها تجربیات خوبی در فروش و بازاریابی دارند.

نامور مطلق افزود: طرح حمایت از استادکاران صنایع دستی در مجلس مطرح شد و به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است.

وی ادامه داد: در بخش صنایع دستی می‌توان با هم افزایی بازار‌های از دست رفته را دوباره در اختیار گرفت.

همچنین سرپرست معاونت سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست گفت: تا سال ۱۳۹۲ حدود ۲ هزار و ۷۰۰ طرح با موضوع تسهیلات اقامتی به بهره برداری رسیده است و از سال ۹۲ تا ۹۶ این رقم حدود هزار و ۴۰۰ طرح بوده است.

سعید اوحدی افزود: رویکرد جدیدی در صنعت ایجاد شده است که سرمایه گذاران به سمت احداث تأسیسات اقامتی حرکت کرده اند و هم اکنون حدود ۱۶۰ هتل چهار و پنج ستاره در کشور در دست ساخت است.

وی ادامه داد: احداث این هتل‌ها و اماکن اقامتی، ظرفیت مناسبی در خصوص گردشگری کشور ایجاد خواهد کرد.

اوحدی گفت: برای سال آینده با صندوق توسعه ملی برای اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار توافق شده است که این رقم در مقایسه با سال ۹۶ حدود ۳۰۰ درصد افزایش خواهد داشت.

همچنین معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست خبری گفت: طرح کاشی‌های ماندگار براساس پروتکل یونسکو اجرا می‌شود و برای مفاخر کشور است که همچنان ادامه خواهد داشت.

محمدحسن طالبیان افزود: حدود ۱۴۰ کاشی در این باره تولید شده است و بیش از ۲۰۰ کاشی نیز نصب شده است.

وی در پاسخ به پرسشی گفت: در کاوش‌های وسیع و گسترده باستان شناسی باید به فکر حفاظت از منطقه مورد کاوش بود، زیرا اگر حفاظت نشود، قاچاقچیان در منطقه فعال خواهند شد.

طالبیان افزود: هم اکنون پرونده‌های یلدا، عود و بادگیر برای ثبت جهانی در دستور کار قرار دارد.

نظر شما