شناسهٔ خبر: 23004930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار دامپزشکی در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

خبرگزاری صداوسیما

اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در این اطلاعیه آمده با توجه به ورود پرندگان مهاجرهشدار دامپزشکی در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به مناطق حیات وحش استان و همچنین شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از مناطق کشور رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه ای ضروری است.

مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی با تشدید ضوابط امنیت زیستی اقدامات لازم را در خصوص جلوگیری از ورود آلودگی به مزرعه معمول دارند و قبل از خرید جوجه و پولت و سایر ماکیان از شبکه های دامپزشکی در خصوص وضعیت بیماری و تلفات مشکوک اطلاعات لازم را کسب کنند.

از آنجایی که پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل ورود آلودگی به کشورها مطرح بوده و می توانند طیور روستایی را نیز آلوده کنند، لذا با توجه به اهمیت موضوع، مجددا از مردم استان تقاضا می شود ضمن گزارش هرگونه تلفات غیرعادی، از خرید طیور روستایی و یا خرید مرغ زنده از روز بازارها جداٌ خودداری کنند.

بر اساس این اطلاعیه به منظور پیشگیری از انتقال این بیماری به جامعه انسانی، از هم استانی های عزیز و بویژه شکارچیان درخواست شده از شکار پرندگان در مناطق حیات وحش اجتناب کنند.

اداره کل دامپزشکی استان به صورت شبانه روزی نظارت کامل خود را بر روند تولید گوشت مرغ و تخم مرغ اعمال کرده و شهروندان می توانند با تهیه این اقلام از مراکز معتبر و تحت نظارت این سازمان از سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشند.

سامانه پیام کوتاه 3007875 و تلفن چهار رقمی 1512 آماده دریافت گزارش های مرغداران و تمامی دامپزشکان بخش خصوصی شاغل در این واحدها و گزارشات مردمی در این ارتباط است.

 

نظر شما