شناسهٔ خبر: 23001458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجلاس استانی نماز در قم

سومین اجلاسیه استانی نماز و فضای مجازی در مدرسه عالی امام خمینی (ره) با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

اجلاس استانی نماز در قمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما آيت الله حسيني بوشهري در اين مراسم با اشاره به ويژگي ها، اهميت و جايگاه نماز به عنوان مهمترين راه تعالي و کمال، و ويژگي جامعه دين دار و مسئوليت پذير ، اقامه نماز در جامعه را از مسئوليت هاي اجتناب ناپذير و اساسي حاکمان و مسئولان برشمرد.

آيت الله حسيني بوشهري گفت: اقامه نماز در جامعه بايد به گونه اي باشد که فضاي جامعه را متحول کند و مشروعيت يک نظام اسلامي با جايگاه نماز در آن است.

آيت الله حسيني بوشهري با مطلوب ندانستن وضع اقامه نماز در جامعه به رغم تلاش هاي خوب انجام شده گفت: بايد آسيب ها را مستمر رصد و براي حل موانع کار برنامه ريزي کرد.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به گسترش شديد گرايش به فضاي مجازي در جامعه به ويژه در بين نسل جوان گفت: دغدغه مندان و مراکز تخصصي و ستادهاي اقامه نماز بايد با بهره گيري از کارشناسان، و توليد محتواهاي فاخر و جذاب و تبليغ آن در فضاي مجازي از اين فرصت براي گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمين قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز کشور هم با قدرداني از تلاش هاي انجام شده براي گسترش فرهنگ نماز در کشور گفت(با اين حال) وضع نماز در شان جمهوري اسلامي نيست و درباره ي نماز کم کار شده است.

حجت الاسلام و المسلمين قرائتي افزود: بايد هر فردي پرچمدار نماز در محيط زندگي فردي و اجتماعي خود باشد.

رئيس ستاد اقامه ي نماز کشور با بيان اينکه هدف از اجلاس نماز همفکري دلسوزان و مسئولان براي احياي امر نماز است بر ضرورت برنامه ريزي مستمر براي احياي فرهنگ و اقامه ي نماز در کشور تاکيد کرد.

حجت الاسلام آيتي مدير مرکز تخصصي نماز هم، توليد و راه اندازي چندين نرم افزار، بازي برنامه هاي کاربردي (اپليکيشن)تلفن همراه، و کانال اجتماعي در فضاي مجازي با موضوع نماز را از فعاليت هاي يک ساله اين مرکز عنوان کرد.

در اين مراسم از بيست نفر از دبيران فعال اقامه نماز ادارات ، برگزيدگان جشنواره نماز و فضاي مجازي و استادان ، دانشجويان و دانش آموزان فعال در ترويج نماز در استان تجليل شد.

همچنين دوکتاب قصه بچه هاي مسجد با موضوع خاطرات و زندگي شهيدان اميدي و مهر نژاد دو شهيد دفاع مقدس رونمايي شد.

ست.

نظر شما