شناسهٔ خبر: 22999292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا

همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا در دانشگاه دفاع ملی و با حضور اندیشمندان نظامی و سیاسی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ این همایش با هدف هم اندیشی متخصصان و نخبگان نظامی و سیاسی در موضوع امنیت منطقه غرب آسیا، بررسی سطوح، ابعاد و پیامد‌های حضور قدرت‌های مداخله گر در غرب آسیا برگزار شده و تبیین جایگاه شایسته ایران در هندسه جهانی قدرت و امنیت منطقه غرب آسیا از دیگر اهداف این همایش علمی و تخصصی است.
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ پاسدار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران، دکتر عباس عراقچی و علاء الدین بروجردی مهمانان و سخنرانان اصلی این همایش هستند.
بیش از ۲۰۰ مقاله با عناوین و محور‌های مختلفی، چون آمریکا و امنیت منطقه غرب آسیا، اروپا و امنیت منطقه غرب آسیا، قدرت‌های آسیا و امنیت منطقه غرب آسیا، حوزه ژئوپلیتیک خلیج فارس و امنیت منطقه غرب آسیا و قدرت‌های نوظهور و امنیت منطقه غرب آسیا به دبیرخانه این همایش ارسال رسیده که از میان این مقالات چکیده ۱۶۵ مقاله در کتابی به نام چکیده مقالات همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا منتشر شده است.
۲۵ مقاله نیز امتیاز بالا کسب کرده و از میان آن‌ها ۵ مقاله برتر اعلام شده است.
در این همایش یک روزه که در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، دبیرخانه کنفرانس امنیتی تهران با دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، امام حسین و فارابی مشارکت دارند و برگزار کننده این همایش نیز دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی است.
لزوم مشارکت کشور‌های منطقه در ایجاد امنیت پایدار به شکل درون زا و خودجوش بدون مداخله قدرت‌های سلطه جو، پیام اصلی همایش است که در پایان بیانیه آن نیز ارائه خواهد شد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1676208" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1939569/1676208?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما