شناسهٔ خبر: 22995900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گلستان:

استانداری نگاه ویژه‌ای به پارک ملی گلستان دارد

گرگان – استاندار گلستان گفت: حفاظت و حراست از پارک ملی گلستان در سرلوحه برنامه‌های استانی قرار دارد و استانداری گلستان نگاه ویژه‌ای به آن خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید مناف هاشمی ظهر پنجشنبه در آئین نکوداشت ۶۰ سال حفاظت از پارک ملی گلستان، اظهار کرد: با توجه به مشکلات بودجه‌ای موجود توجه به محیط زیست همچنان از اولویت‌های مهم دولت در استان‌هاست.

وی افزود: حفاظت و حراست از پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره گاه‌های مهم زیست کرده از جمله اقدام‌هایی است که باید در سرلوحه برنامه استانی قرار گیرد.

هاشمی تصریح کرد: اگر چه محیط زیست از کمبود امکانات، نیروی انسانی و برخی طرح‌های عمرانی و زیست محیطی در این حوزه رنج می‌برد اما حفاظت از این سرمایه ملی در این ۶۰ سال جای قدردانی از فعالان این عرصه را دارد.

وی ادامه داد: مسئولان استانی و استانداری در رابطه با تخصیص اعتبارات، تفاوتی بین غرب و شرق استان قائل نیستند و با توجه به اینکه پارک ملی در شرق استان واقع شده استانداری نگاه ویژه‌تری به این منطقه خواهد داشت.

استاندار گلستان حضور مردم محلی در حفظ و حراست از این پارک را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: آتش سوزی‌های اخیر و سال‌های گذشته نشان می‌دهد که همواره حضور مردم تاثیر زیادی بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست دارد.

هاشمی با بیان اینکه گلستان بهترین نقاط گردشگری را دارد، گفت: با وجود چنین پتانسیل‌هایی باید برای جذب سرمایه گذاران بیشتر تلاش کنیم.

وی افزود: با نگاه ویژه‌ای که دولت به حوزه صنعت، معدن و اشتغال دارد، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و امید داریم با توجه ویژه در بودجه سال ۹۷ و با تصویب منطقه آزاد اینچه برون بخش زیادی از مشکل اشتغال استان مرتفع شود.

وی تصریح کرد: توجه به بخش خصوصی و جذب بیشتر اعتبارات از برنامه‌های مهم استانداری برای توسعه گلستان است.

نظر شما