شناسهٔ خبر: 22995622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست گلستان:

جاده کمربندی برای حفاظت از پارک ملی گلستان در حال احداث است

R41471/P1486/S6,70/CT11 / R41471/P1486/S6,70/CT11

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: برای حفظ و حراست, پارک ملی گلستان, جاده کمربندی از شهرستان کلاله به آشخانه در حال احداث است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گالیکش, امیر عبدوس, ظهر امروز در مراسم آیین نکوداشت 60 سال حفاظت از پارک ملی گلستان در سالن همایش پارک ملی گلستان اظهار داشت: جاده فعلی پارک ملی گلستان از بدو تاریخ پارک ملی, با عرض مناسب و با کنترل سرعت برای کاهش آسیب به تفرجگاه، وجود داشته است.

مدیرکل محیط زیست گلستان افزود: پس از سیل در سال 82 و تخریب این جاده, احداث جاده جدید با عرض بیشتر, بدون گاردیل سبب شد تا مردم برای تفریح و اسکان به همه تفرجگاه پارک ملی دسترسی پیدا کنند و این موضوع در آسیب این پارک تاثیرگذار باشد.

عبدوس تصریح کرد: قرار است جاده‌ای به عنوان کمربندی از مسیر کلاله به آشخانه احداث شود که در حال حاضر در حال احداث است و وسایل نقلیه سنگین که قصد تفریح ندارند از این مسیر گذر خواهند کرد و جاده فعلی به عنوان جاده تفریحی و با سرعت مطمئنه وسایل نقلیه در روز, 60 کیلومتر در ساعت و شب, 50 کیلومتر رانندگی کنند.

مدیرکل محیط زیست گلستان تاکید کرد: در استان گلستان 150 محیط بان فعالیت دارند که از این تعداد, 45 محیط‌بان در حوزه پارک ملی گلستان از عرصه‌های طبیعی حفاظت می‌کنند.

عبدوس یادآور شد: پارک ملی گلستان به وسعت 92 هزار هکتار, جزء جنگل های هیرکانی شمال کشور و در منتهی الیه شمال شرق گلستان واقع است و در سال 1336 ,تحت حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفت و امروز شصتمین سال حفاظت این پارک جشن گرفته می‌شود. دارای 69 گونه پستاندار و 159 گونه پرنده و 24 گونه خزنده می باشد.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: پارک ملی گلستان حد فاصل دو اکوسیستم متفاوت استپی و جنگل‌های هیرکانی قرار گرفته و دارای تنوع زیستی فوق العاده‌ای است.

انهای پیام/

نظر شما