شناسهٔ خبر: 22995181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد برابری در بهره‌برداری از امکانات بدون توسعه اقتصادی ممکن نیست

شهردار اصفهان گفت: ریشه‌کنی فقر، تغییر ساختار الگوهای درآمدی، توزیع ثروت و سرمایه و ایجاد برابری در بهره‌برداری از امکانات بدون توسعه اقتصادی ممکن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت‌اله نوروزی امروز در هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری اظهار کرد: امیدوارم زمین کارخانه ریسباف اصفهان با همکاری وزارت راه و شهرسازی در اختیار شهرداری قرار گیرد تا شهرداری براساس طرحی مناسب و متناسب با نوع ساخت این کارخانه و نیازهای شهر تاریخی اصفهان، کارخانه ریسباف را به یک مرکز خدمات‌رسانی به عموم شهروندان، دانشجویان و علاقه‌مندان به برپایی موزه تبدیل کند.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه پایدار شهری، حقوق شهروندی و آموزش افزود: در دنیای مدرن رشد سریع و بی‌رویه شهرها چالش‌های زیادی را به وجود آورده است که اگر توسعه پایدار شهرها صورت نگیرد آینده بدی در انتظار شهرها خواهد بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه  توسعه پایدار باید در زمینه‌های محیط زیست، اقتصادی، اجتماعی و کالبدی تحقق پیدا کند تا بشریت از گزند آفات در امان بماند، گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند مورد استفاده توسعه پایدار و محیط زیستی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ریشه‌کنی فقر، تغییر ساختار الگوهای درآمدی، توزیع ثروت و سرمایه و ایجاد برابری در بهره‌برداری از امکانات بدون توسعه اقتصادی ممکن نیست؛ داشتن جامعه‌ای آرام به همراه آسایش و امینت بدون توسعه اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

نوروزی اذعان داشت: باید با ایجاد تعامل میان همه دستگاه‌های مربوطه و با تأکید بر توسعه پایداری که ارزش‌های فرهنگی را مورد توجه قرار دهد، عمل کرد تا توسعه پایدار به معنای واقعی تحقق پیدا کند؛ شهروندان و ملت از حقوق یکسانی برخوردار هستند و رفاه مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مهارت‌های لازم و توانایی‌های مشارکت با آموزش به دست می‌آید و حس مسؤولیت‌پذیری شهروندان تقویت می‌شود؛ با وجود فقر، حاشیه‌نشینی نمی‌توانیم به توسعه پایدار دسترسی پیدا کنیم بنابراین با مبارزه با فقر و بیکاری باید راهی برای توسعه پایدار شهری پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری 

نظر شما