شناسهٔ خبر: 22994828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری دوره تربیت مربیان سواد فضای مجازی در خوزستان

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی، اظهار داشت: این دوره ۲۳ و ۲۴ آذر برای نخستین بار به همت در استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام روحانی نژاد، دبیر علمی دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی، با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: امروزه با نسلی مواجه هستیم که قبل از اینکه راه رفتن و صحبت کردن را یاد بگیرند، با فضای مجازی آشنا می شوند و سوال اینجاست که آیا پدرها و مادرها برای تربیت چنین نسلی آماده هستند یا خیر.

 

وی با بیان اینکه اکثر آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی که گریبان گیر جامعه شده به خاطر این است که آگاهی نسبت به فضای مجازی در والدین شکل نگرفته است، افزود: امروزه تنها سواد خواندن و نوشتن کافی نیست و سواد و مهارت های دیگری نیاز است که اگر آنها را آموزش نبینیم با آسیب مواجه می شویم.

 

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را افزایش و ارتقای سطح سواد فضای مجازی دانست و تصریح کرد: افرادی که در این دوره شرکت می کنند نخبگان فرهنگی، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه، فرهنگیان، روحانیان و کسانی هستند که با قشر نوجوان و جوان ارتباط دارند تا بتوانند این آموزش ها را به آنها منطقل کنند.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به اینکه این دوره در پنج سرفصل شامل مدیریت رسانه در خانواده، رژیم مصرف رسانه ای، تکنیک های اقناعی، مبانی سواد فضای مجازی و سواد بازی های رایانه ای برگزار می شود، اضافه کرد: این دوره 23 و 24 آذر در تالار مهتاب برگزار می شود.

 

وی اذعان داشت: در دوره تربیت مربیان سواد فضای مجازی 250 نفر شرکت می کنند و سعی شده دوره ای کاربردی برگزار و راهکارهایی در این زمینه ارائه شود و همچنین از اساتید برجسته کشوری آشنا به فضای مجازی دعوت شده است.

 

وی با بیان اینکه این دوره برای نخستین بار است که در خوزستان برگزار می شود، عنوان کرد: دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی به با مشارکت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و مجتمع دیجال استانی «فانوس» وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و شبکه ملی فرهنگ برگزار می شود.

 

نظر شما