شناسهٔ خبر: 22993596 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

خواننده پاپ امشب در دورهمی +عکس

مهران مدیری در دومین شب از سری جدید «دورهمی»، به گفتگو با حمید هیراد خواننده موسیقی پاپ کشور می‌پردازد. امیرحسین مدرس امروز با خوشنویس کتیبه ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) و حضرت رقیه(س) به گفتگو می نشیند. با حضور معاون صدا و مدیر رادیو ایران در جشن دوسالگی رادیو جمعه از اصغر سمسارزاده تجلیل شد. سریال ایتالیایی «پائولا، زنی که بر می گردد» از 27 آذر به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود. اولین قسمت از مجموعه تلویزیونی محکومین، شنبه دوم دی از شبکه یک روی آنتن خواهد رفت. صدای گرم، آشنا و برخورد صمیمانه‌ای دارد. فاطمه آل‌عباس گوینده با سابقه‌ رادیو، کارش را از مشهد آغاز کرده و سپس در تهران ادامه داده است. او که در عرصه صحنه و تصویر نیز تجاربی دارد، همچنان رادیو را برای فعالیت ترجیح می‌دهد و بارها موفق به دریافت جوایز گوناگون در حوزه گویندگی شده ‌است. سال‌هاست شنوندگان رادیو او را بیشتر با برنامه «خانه و خانواده» در رادیو ایران می‌شناسند. به بهانه سال‌ها فعالیت مستمر با این گوینده به گفت‌وگو نشستیم. اصغر همت از گزیده‌کارترین بازیگران سینما و تلویزیون ماست. بازیگری توانمند و نام‌آشنا که معتقد به اصول خاص خود است و بازی در هر نقش و مجموعه‌ای را براحتی نمی‌پذیرد. مخاطبان تلویزیون او را با ایفای نقش احمد گودرزی در «آژانس دوستی» می‌شناسند و مروان بن حکم «امام علی(ع)» و نیز حسن سرباز؛ شخصیتی که بنا بود در «هزاردستان» ماندگار مرحوم حاتمی پررنگ‌تر از این حرف‌ها باشد و شاید اگر این اتفاق رخ می‌داد، مسیر بازیگری همت در ادامه به شکلی ویژه‌تر رقم می‌خورد. یکی از ویژگی‌ها و کارکردهای رسانه، تولید خاطره است؛ بویژه هنر نمایش و سرگرمی که با حافظه تاریخی مخاطب پیوند خورده و با گذشت زمان به زایش نوستالژی منجر می‌شود. اگرچه تلویزیون به واسطه ماهیت بصری‌اش با حافظه تصویری مخاطب، ارتباط عمیق‌تری پیدا می‌کند و اساسا خاطره و نوستالژی با تصویر یا تصویرسازی ارتباط تنگاتنگ‌تری دارد، اما صدا هم واجد این پتانسیل و ظرفیت است که آبستن خاطرات نوستالژیک شود. رادیو چون از طریق صدا، تخیل مخاطب را تقویت می‌کند به جای تصویر، تصورات و خیالپردازی‌های مخاطب را به خاطره بدل می‌کند و مقدمه نوستالژی می‌شود. رادیو، رسانه‌ای است که دوست داریم هنگام انجام کارهای روزمره به آن گوش بدهیم. این یعنی کمتر اتفاق می‌افتد که تمام

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، از شب گذشته سری جدید برنامه تلویزیونی «دورهمی» به کارگردانی و اجرای مهران مدیری به روی آنتن شبکه نسیم رفت و محمدرضا شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان اولین مهمان در این برنامه حضور داشت.

همچنین، دومین شب از فصل سوم «دورهمی» که امشب (پنجشنبه 23 آذر) ساعت 23 روی آنتن می رود، به گفتگوی مهران مدیری با حمید هیراد خواننده جوان موسیقی پاپ اختصاص دارد.

«دورهمی» روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، از ساعت 23 به روی آنتن شبکه نسیم می رود.

نظر شما