شناسهٔ خبر: 22988677 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار کوتاه خارجی

صاحب‌خبر -
 

جهانبخش ارزشمندترین بازیکن سال ۲۰۱۷ لیگ هلند
ستاره ایرانی آلکمار با حفظ روند درخشش و گلزنی برابر زوله در صدر برترین بازیکنان لیگ هلند در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت.
به گزارش “ورزش سه”، بازی‌های هفته شانزدهم لیگ و ماقبل پایانی دور رفت لیگ اردیویسه هلند با انجام دو مسابقه آغاز شد که در یکی از آنها تیم آلکمار در حضور ثابت علیرضا جهانبخش در ورزشگاه آیسل‌دلتا مهمان زوله رده چهارمی بود.
آلکمار در تقابل با زوله در دقیقه ۳۲ دروازه‌‌شان را توسط ترل اوندان باز شده دیدند اما کمتر از دو دقیقه پس از این گل، ارسال تئون کوپماینز از روی کرنر را علیرضا جهانبخش با ضربه سر دقیق خود از تیرک اول تبدیل به گل کرد تا کار به تساوی کشیده شود.با این تساوی روند شکست‌ناپذیری یاران جهانبخش به ۱۰ بازی رسید و آلکمار با ۳۵ امتیاز همچنان جایگاه دوم جدول لیگ اردیویسه هلند را حفظ کند.
درخشش این ستاره ایرانی و گلزنی او مقابل زوله موجب شد مجموع تعداد گل‌ها و پاس گل‌های او در امسال ، ۲۲ تایی شود تا از این حیث حالا بالاتر از زیاد حکیم مراکشی، ارزشمندترین بازیکن لیگ اردیویسه هلند در سال ۲۰۱۷ باشد و به افتخار مهم دیگری برسد.

کی‌روش هفتمین مربی ملی برتر جهان در سال ۲۰۱۷
فدراسیون تاریخ و آمار برترین مربیان ملی فوتبال جهان در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد که در آن کارلوس کی‌روش در رده هفتم جهان قرار گرفت.
به‌ گزارش ‌ایسنا، فدراسیون تاریخ و آمار برترین مربیان ملی فوتبال جهان در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد که در آن کارلوس کی‌روش ، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در رده هفتم جهان قرار گرفت. در این رده بندی یواخیم لوو سرمربی آلمان بعد از قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها و راه یابی مقتدرانه به جام جهانی در رده نخست قرار دارد و بعد از او تیته ، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال برزیل در جایگاه دوم و لوپتگی ، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ‌اسپانیا در رده سوم قرار گرفته اند. کی روش توانست با ۲۶ امتیاز در این رده بندی در جای هفتم قرار گیرد. این مربی پرتغالی موفق شد با ایران صعود مقتدرانه ای به جام جهانی داشته باشد.

پاداش هنگفت برای بازیکنان آلمان در صورت قهرمانی درجام جهانی
اتحادیه فوتبال آلمان اعلام کرد در صورت تکرار قهرمانی در جام جهانی، به هر کدام از بازیکنان این تیم، مبلغ ۳۵۰ هزار یورو تعلق خواهد گرفت.
به گزارش نشریه کیکر تیم ملی آلمان قهرمان دوره قبل جام جهانی برای دفاع از این عنوان با ارزش به روسیه خواهد رفت. اتحادیه فوتبال آلمان در حالی که چند ماه تا شروع جام جهانی زمان باقی است اعلام کرد آن‌ها در صورت قهرمانی در جام جهانی به هر کدام از بازیکنان این کشور ۳۵۰ هزار یورو خواهند داد.در صورت نایب قهرمانی ۲۰۰ هزار یورو و در صورت کسب مقام سوم ۱۵۰ هزار یورو نصیب ژرمن‌ها خواهد شد.

اسکولاری گزینه جدی نیمکت استرالیا
لوئیس فیلیپه اسکولاری به حضور روی نیمکت استرالیا در جام جهانی تمایل نشان داده و حتی از انجام مذاکرات در این زمینه خبر داد.
به گزارش فاکس، بعد از کناره گیری آنژه پوستج اوغلو از تیم ملی استرالیا، سران فدراسیون فوتبال این کشور نتوانسته سرمربی تیم ملی این کشور را انتخاب کند. لوئیس فیلیپه اسکولاری که همراه برزیل قهرمانی در جام جهانی را به دست آورده است و در دوره قبل روی نیمکت تیم ملی این کشور نشست گفت: در روزهای اخیر تماس‌هایی با من برای حضور روی نیمکت تیم ملی استرالیا گرفته شده است و خودم هم دوست دارم این اتفاق رخ دهد و سرمربی استرالیا شوم. این مربی ۶۹ ساله برزیلی بعد از جدایی از گوانگژو و قهرمان کردن این تیم در لیگ چین، بیکار بوده است و هنوز هدایت تیمی را بر عهده نگرفته است. فدراسیون فوتبال استرالیا یک کمیته سه نفره شامل مارک برشیانو، استن لازاریدیس، مارک شوارتزر را برای انتخاب سرمربی جدید تشکیل داده ولی تلاش این تیم برای انتخاب سرمربی جدید استرالیا به نتیجه نرسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما