شناسهٔ خبر: 22986168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پارلمان اروپا به آغاز دور دوم مذاکرات برکسیت رای داد

نمایندگان پارلمان اروپا با اکثریت آرا، از آغاز دور دوم مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه، پارلمان اروپا حمایت خود را از آغاز دور بعدی مذاکرات برکسیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اعلام کرد. با این‌حال، این پارلمان اعلام کرد انگلیس باید «به طور کامل و صادقانه» توافق جدایی که در روزهای گذشته به سختی حاصل شد، به یک معاهده نهایی تبدیل کند.

آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا، از نتیجه این رای‌گیری استقبال کرد و آن را «گام مهمی رو به جلو» خواند. این در حالی است که وی گفت اعضای پارلمان اروپا همچنان درباره حقوق شهروندان و مرز ایرلند نگرانی‌هایی دارند.

این حکم پارلمان اروپا با 556 رای موافق، 62 رای مخالف و 68 رای ممتنع تصویب شد. با این حال، اعضای پارلمان اروپا اظهارات دیوید دیویس، وزیر برکسیت انگلیس، را مورد انتقاد قرار دادند و اعلام کردند این سخنان می‌تواند مذاکرات برکسیت را تحت‌الشعاع قرار دهد.

دیویس روز یکشنبه در گفتگو با بی بی سی گفت توافقی که انگلیس روز جمعه و پس از 6 ماه مذاکرات دشوار با بروکسل حاصل کرده است، تنها «بیان اراده» بوده است و «از نظر حقوقی قابل اجرا نیست.» این اظهارات وی، موجب نگرانی طرف اروپایی شد.

انتهای پیام/

 

موافقت پارلمان اروپا با آغاز دور دوم مذاکرات برکسیت

 

نظر شما