شناسهٔ خبر: 22985750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درس خواندن زیرسقف‌های متزلزل در تربت جام

نمایندگی خراسان رضوی / نمایندگی خراسان رضوی

معاون توسعه مدیریت و پتشیبانی آموزش و پرورش شهرستان تربت‌جام گفت: از 348 آموزشگاه فعال این شهرستان بیش از یک سوم مدارس فرسوده هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منصور زحمتکش  امروز 23 آذرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل آموزش و پرورش تربت جام برگزار شد، اظهار کرد: برخی مدارس شهرستان بیش از 45 سال سن و مدارسی با قدمت 60 سال هم در این شهرستان وجود دارد و سه نسل یک خانواده در یک مدرسه تحصیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: دیوار برخی از این مدارس شکاف‌های عمیق برداشته یا حتی ریخته است، در بعضی از این شکاف‌ها یک دست انسان به طور کامل جا می‌شود و همچنین در یکی از مدارس از شکاف دیوار مار به داخل کلاس آمده است.

زحمتکش ضمن اظهار تاسف عنوان کرد: تعدادی از کلاس‌های ما در داخل شهر هم حتی در داخل کانکس برگزار می‌شود و فضای آموزشی بسیار نامطلوبی داریم. همچنین به شدت نیاز به مدرسه و کلاس داریم چراکه افزایش جمعیت در منطقه فوق‌العاده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی زمین‌ها و فضاهای شهرستان در اختیار آموزش و پرورش تربت‌جام است و قابلیت تبدیل به فضای آموزشی را ندارد، با هماهنگی‌های سلسله مراتب، جهت تبدیل به پول فروخته و یا به محلی تجاری برای کسب درآمد تبدیل شود.

زحمتکش با انتقاد از عدم تخصیص بودجه‌های دولتی اظهار کرد: حتی یک ریال از اعتبارات ابلاغی ماده 180 در سال گذشته تخصیص پیدا نکرد.

در ادامه، محمدرضا خمسه، معاون آموزش ابتدایی این اداره خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچ امیدی به اعتبارات دولتی نیست و برای سال جاری هم تاکنون هیچگونه اعتباری برای ساخت و ساز ابلاغ نشده است و می‌بایست به سراغ خیرین مدرسه‌ساز برویم.

جعفر دلشاد عظیمی، معاون پرورش آموزش و پرورش تربت‌جام خاطرنشان کرد: خیرین تربت‌جام طی سالیان اخیر تمام همت خود را انجام داده‌اند و باید برای جذب خیرین غیربومی تلاش بیشتری انجام دهیم.

سید علی حسینی، شهردار تربت‌جام در این جلسه گفت: ظرفیت‌های شورای آموزش و پرورش بی بدیل است و می‌بایست از این ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات منطقه نهایت استفاده را برد.

وی افزود: حوزه خدمات شهری یکی از مهم‌ترین مسائل شهرداری است که اکثر مردم هم با آن مرتبط هستند و نیاز داریم برای تقویت این حوزه در مسئله تقویت آموزش و فرهنگ شهروندی بیشتر تلاش کنیم. متاسفانه اطلاع رسانی‌ها در زمینه فرهنگ شهروندی ضعیف بوده است.

حسینی اظهار کرد: آموزش و پرورش به شدت می‌تواند در حوزه آموزش شهروندی به شهرداری کمک نماید و در گذشته نمونه‌های موفقی همچون همیار پلیس را آموزش و پرورش انجام داده که موفقیت آمیز هم بوده است.


انتهای پیام

نظر شما