شناسهٔ خبر: 22984956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ثبت 110 زمین لرزه خفیف در بافت‌های فرسوده اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده در استان اصفهان وجود دارد که هر سه ماه ۱۱۰ تا ۱۵۰ کَه لرزه(زلزله‌هایی با ریشتر پایین) در آنها رخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / حجت الله غلامی امروز (چهارشنبه) در سمینار آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در اصفهان، اظهار کرد: بلایای طبیعی و پدافند غیر عامل دو موضوعی هستند که همواره با زندگی انسان گره خورده است.

وی افزود: از ۴۳ نوع بلایای طبیعی و انسان ساز ۳۵ بلا در کشور ایران وجود دارد و ایران جزو  ۱۰ کشور اول بلاخیز جهان محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: گسل آلپ-هیمالیا از غرب تا مشرق کشور ما امتداد دارد. صفحه عربستان مدام به صفحه ایران ضربه می‌زند و ما همیشه باید پدافند غیرعامل را در نظر داشته باشیم.

غلامی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کشور بافت فرسوده و حاشیه‌ها هستند. ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده کشور نیازمند تفکر هستند که ۱۹ میلیون نفر در این مساحت زندگی می‌کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای در کشور با زلزله کمتر از ۵ ریشتر تخریب می‌شوند و چون در تقسیم بندی در درجه با اهمیت کمتر قرار می‌گیرند ضوابط مبحث ۲۱ برای آنها منظور نمی‌شود./ ایسنا

نظر شما