شناسهٔ خبر: 22984951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

هشدار نسبت به برداشت شن و ماسه از سفید رود

برداشت‌کنندگان شن و ماسه از رودخانه‌ سفیدرود به دادگاه معرفی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / ‌‌علی اصغر خودکار رییس اداره محیط زیست شهرستان رشت از دستگیری متخلفین و سودجویان برداشت شن و ماسه در رودخانه سفیدرود در رشت خبر داد و گفت: اغلب این متخلفین از تاریکی شب برای برداشت بی‌رویه شن و ماسه از این رودخانه اقدام می‌کنند.

وی افزود: با برداشت‌کنندگان غیرمجاز برخورد قانونی خواهد شد.

خودکار با بیان اینکه امسال تعدادی از متخلفین در این بخش به دادگاه معرفی شده‌اند، خاطرنشان‌ کرد: برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر سفیدرود آسیب جدی به این اکوسیستم وارد می‌کند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان رشت تصریح کرد: گشت‌های شبانه روزی موجب شده است که رویای سودجویان برای پرکردن جیب‌شان از فروش شن و ماسه به کابوس تبدیل شود.

وی افزود: گشت‌ها همواره ادامه دارد و لازم است دستگاه‌های متولی مربوطه نیز در این خصوص نسبت به حفاظت از محیط زیست رودخانه‌ها حساسیت بیشتری داشته باشند.

خودکار با بیان اینکه رودخانه‌ها رگ‌های حیاتی هر منطقه محسوب می‌شوند، گفت: در حال حاضر رودخانه های گوهر رود و زرجوب به دلیل ورود انواع فاضلاب‌های خانگی، صنعتی و شیرابه زباله‌ها آلوده هستند، گفت: هر ضربه و غفلتی که نسبت به رودخانه‌های رشت انجام شود، صدمات جبران‌ناپذیری را به محیط زیست شهرستان وارد خواهد کرد./ ایسنا 

نظر شما