شناسهٔ خبر: 22983033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران خبر داد؛

قطع مشوق‌های حمایتی دولت از صادرات در بخش‌های خدمات فنی و مهندسی

خرم‌آباد - رئیس کنفدراسیون صادرات ایران از قطع مشوق‌های حمایتی دولت از صادرات در بخش‌های خدمات فنی و مهندسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،  محمد لاهوتی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه لرستان در سخنانی بابیان اینکه صادرات کشور طی امسال افزایش پیدا نکرده است اما میزان صادرات لرستان نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش پیداکرده است اظهار داشت: میانگین ارزش صادرات لرستان نسبت به میانگین کشور دو برابر بوده است.

وی بابیان اینکه این امر به معنی فاصله گرفتن از خام فروشی بوده است عنوان کرد: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صادراتی کشور باید سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشیم.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با تأکید بر ضرورت بستن صادرات نفت در کشور عنوان کرد: باید در مقابل صادرات کالاهای دیگر را در دستور کار قرار دهیم تا زمینه رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی، کاهش بیکاری و ... در کشور فراهم شود.

لاهوتی بابیان اینکه هرساله مراسم تقدیر از صادرکنندگان در کشور برگزار می‌شود ادامه داد: این مراسم‌ها تنها نباید در حد اعطای تندیس و جوایزی باشد بلکه باید تمهیدات لازم برای رفع مشکلات این واحدها در سطح کشور فراهم شود تا در عرصه اقتصاد بیشتر حاضر باشند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه لازم برای حضور صادرکنندگان کشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: متأسفانه مبالغ حمایتی برای حضور صادرکنندگان در نمایشگاه‌ها سنخیتی با هزینه‌هایی که صادرکنندگان می‌کنند ندارند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران همچنین با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خدماتی و فنی و مهندسی کشور گفت: این در حالی است که ما شاهد قطع مشوق‌های حمایتی در این حوزه هستیم.

لاهوتی بابیان اینکه بالای ۹۰ درصد صادرات لرستان مربوط به حوزه صنعت است گفت: این امر مطلوب است اما میزان قیمت تمام‌شده کالا رقابتی نیست.

وی تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر شرکت‌های بزرگ و مدیریت صادراتی در کشور نداریم و باید اقدامات لازم با همکاری خود صادرکنندگان در این زمینه برای ایجاد این شرکت‌ها فراهم شود.

نظر شما