شناسهٔ خبر: 22982398 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درخواست الازهر برای حمایت مالی از انتفاضه فلسطین و حفاظت از قدس

خبرگزاری شبستان: هئیت علمای ارشد دانشگاه "الازهر" مصر از تمام کشورها و سازمان های اسلامی و عربی خواست از انتفاضه مردم فلسطین مقابل تصمیم "ترامپ" حمایت مالی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "القدس العربی"؛ هیئت علمای ارشد "الازهر" مصر، خواستار حمایت مالی از "انتفاضه" فلسطین جهت حفاظت از قدس شریف شد.

هیئت علمای ارشد الازهر، پس از یک نشست فوق العاده برای بررسی تصمیم "ترامپ" مبنی بر به رسمیت شناختن شهر "قدس" به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، در بیانیه ای اعلام کرد: "عربی بودن قدس و هویت فلسطینی آن غیرقابل تغییر و بازی ناپذیر است."

این بیانیه می افزاید: "الازهر بر حمایت از انتفاضه فلسطین که فلسطینیان در آن خون و جان خود را فدای مقدسات می کنند تأکید دارد. از توانمندان وثروتمندان مسلمان و عرب می خواهیم تا از آنها حمایت مالی کنند."

هیئت علمای الازهر در این بیانیه تأکید کرد: "اسناد و قوانین سازمان ملل این رژیم اشغالگر را به عدم تعدی به اوضاع این سرزمین ملزم و از انجام هر اقدامی خلاف آن منع می کند. دولت آمریکا باید بفهمد که آن یک امپراتوری نیست تا بر جهان حکومت کند و در سرنوشت ملت ها، حقوق آنها و مقدساتشان دخالت کند."

الازهر از تلاش برخی از کشورهای عربی برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی پیش از عقب نشینی این رژیم از سرزمین های اشغالی و تشکیل دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس شریف برحذر داشت.

این هیئت از تمام دولت ها و سازمان های عربی و اسلامی خواست تا به وظیفه خود مقابل قدس و فلسطین عمل کنند و تمام اقدامات سیاسی و قانونی لازم برای ابطال این گونه تصمیمات را اتخاذ نمایند.

دفتر هیئت علمای ارش الازهر مصر اعلام کرد این هیئت به نشست ها خود ادامه خواهد داد تا تحولات را لحظه به لحظه دنبال کند و توصیه های لازم را برای پیشنهاد به کنفرانس جهانی حمایت از قدس که در تاریخ 17 و 18 مارس آتی برگزار می شود، آماده کند.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما