شناسهٔ خبر: 22980703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

اعتراض یک نماینده اصولگرا به دولت: بودجه را بررسی نشده، پس بدهیم/ دولت هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند

مهر / مهر

صاحب‌خبر -

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه نسبت به لایحه بودجه ارائه شده نگرانی جدی داریم، گفت: دولت هر کاری که دلش می‌خواهد، می‌کند؛ پس بهتر است بودجه را بررسی نشده، به خودش بدهیم.

مهر نوشت: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد با ارائه تذکر شفاهی به استناد بند ۱۱ ماده ۲۴ آئین‌نامه داخلی مجلس و با تأکید بر لزوم رعایت شأن مجلس شورای اسلامی گفت: امروز قوانین متعددی داریم که مصوب می‌شود و به انبار قوانینی می‌رود که دولت بنای اجرای آنها را ندارد. باید تدبیر ویژه‌ای شود که این قوانین تفسیر به رأی نشود و به طور دقیق اجرا شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در لایحه بودجه امسال هم که ارائه شده، درآمدهای غیرواقعی پیش‌بینی شده و در نتیجه شرایطی فراهم شده است که دستگاه‌ها اعتبارات را به صورت گلوبال و هر طور که دلشان می‌خواهد، مصرف کنند.

وی با بیان اینکه نسبت به این بودجه نگرانی جدی داریم، گفت: با این وضعیت بهتر است بودجه را بررسی نشده، امضا کنیم و به دولت بدهیم تا هر کاری دلش می‌خواهد، بکند؛ چرا که قوانین مصوب مجلس را اجرا نمی‌کند.

پژمانفر از هیأت رئیسه مجلس خواست تا این مسئله را بررسی کند و خاطرنشان کرد: موارد متعددی از عدم اجرای قوانین یا اجرای ناقص آنها و مشکلات بعدی که ایجاد کرده‌اند، وجود دارد که قابل طرح است.

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر پژمانفر گفت: نکته‌ای که گفتید قابل تأمل است، ما نیز آن را در هیأت رئیسه مجلس پیگیری می‌کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما