شناسهٔ خبر: 22980219 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خسروی: پرداخت نشدن حقوق داوان فوتبال ظلم است

پیشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: حقوق نگرفتن داوران ایرانی ظلم به آن هاست و در چنین وضعیتی نبایست انتظار داشته باشیم هزینه کلاس‌های کیش را پرداخت کنند.

صاحب‌خبر -

علی خسروی در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد پرداخت نشدن دستمزد داوران لیگ برتر تا پایان نیم فصل نخست این رقابت‌ها تصریح کرد: این موضوع ظلم به داوران است. زمانیکه چنین ظلمی در حق داوران صورت می‌گیرد نباید از آن‌ها بخواهیم هزینه حضور در کلاس‌های کیش را پرداخت کنند. آیا کمیته داوران حامی مالی ندارد و هدایت ممبینی به عنوان مسئول بازاریابی فدراسیون فوتبال که یکی از پیشکسوتان داوری است نمی‌تواند برای کلاس‌های دانش افزایی داوری تمهیداتی را درنظر بگیرد؟

به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای پرداخت نشدن حقوق داوران کارت زرد و به خودم کارت قرمز می‌دهم

او افزود: به همین دلیل به تمام اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کارت زرد می‌دهم. از طرفی به همکارانم که نسبت به چنین موضوعی سکوت کرده اند هم کارت زرد می‌دهم. البته به خودم هم کارت قرمز می‌دهم که در چنین وضعیتی کار داوری می‌کنم و عاشق این کار هستم. می‌توانم در بخش‌های فرهنگی و هنری هم فعالیت کنم، اما باید به خودم کارت قرمز دهم که عاشق داوری هستم. چرا باید داوری که درآمدی ندارد و کارمند است برای حضور در کلاس‌های دانش افزایی کیش پول بلیت دهد؟ از مسئولان کمیته داوران سوال دارم در شرایطی که داوران بین المللی بیشتر از داوران ملی در نیم فصل نخست لیگ برتر اشتباه کرده اند چرا آن‌ها نباید در این کلاس‌ها حضور یابند؟ تمام این سوال‌ها باید از سوی دوستان من جواب داده شود؟

جوان گرایی کمیته داوران در لیگ برتر قابل تقدیر است

کارشناس داوری کشورمان درباره ارزیابی اش از عملکرد داوران در نیم فصل نخست لیگ برتر بیان کرد: ابتدا از کمیته داوران فدراسیون فوتبال به دلیل جوان گرایی در لیگ برتر تشکر می‌کنم و برای من جالب بود داوران جوانی مانند کوپال ناظمی از تهران به خوبی در لیگ برتر قضاوت می‌کنند یا داوران بین المللی مانند حسن اکرمی، موعود بنیادی فر و پیام حیدری بازی‌های حساس را سوت می‌زنند. البته از تجربه علیرضا فغانی، حسین زرگر، رضا کرمانشاهی و بیژن حیدری هم در نیم فصل نخست لیگ برتر استفاده شد. در مجموع عمکلرد داوران در دور رفت را موفق دیدم.

داوران جوان کمتر از قاضیان باتجربه اشتباه کردند

او ادامه داد: با این وجود نسبت به عملکرد کمک داوران بحث دارم، اما از آنجاییکه جزء ناظران داوری هستم ترجیح می‌دهم این موضوع را با فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران در میان بگذارم. به نظر من داوران بین المللی در نیم فصل نخست لیگ برتر اشتباهاتی داشتند که این امر را از داوران جوان نمی‌دیدیم. البته این موضوع همیشه بوده است و حتی در زمان قضاوت ما هم برخی مواقع شاهد بودیم که قضاوت داوران جوان از باتجربه بهتر است که دلیل این امر هم می‌تواند استفاده بیش از حد از قاضیان باتجربه و استراحت کمتر آن‌ها باشد. اعتقاد دارم هر داور باید در هفته یک بار قضاوت کند.

خسروی خاطرنشان کرد: اگر نقدی هم به داوران می‌کنم می‌خواهم کمیته داوران بیشتر به داوران جوان اعتماد و در واقع شجاعت سازی کند. نسبت به سابقه ام از تمام ناظران کمتر نظارت کردم، اما جوان گرایی را کاملا تائید می‌کنم.

کوپال ناظمی پدیده و بیژن حیدری برترین داور نیم فصل نخست لیگ برتر بود

پیشکسوت داوری کشورمان درمورد پدیده نیم فصل نخست لیگ برتر تصریح کرد: کوپال ناظمی پدیده نیم فصل لیگ برتر بود. او پنج سال پیش باید در لیگ برتر قضاوت می‌کرد، اما امسال سوت‌های خوبی زد و عملکرد عالی‌ای داشت. از طرفی بیژن حیدری را می‌توان بهترین داور دور رفت دانست.

او درباره پیشنهادش برای کاهش اشتباهات داوری در نیم فصل نخست اظهار کرد: نیم فصل دوم جای دقت و درایت است. اعتقاد دارم فریدون اصفهانیان و تیم چیدمان داوری باید ریسک کمتری در دور برگشت داشته باشند و درکنار استفاده از داوران جوان در بازی‌های حساس از داوران باتجربه بهره گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما