شناسهٔ خبر: 22979982 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/به‌روز رسانی شد/

مظنون بمب‌گذاری نیویورک به ایجاد "تهدید تروریستی" متهم شد

مقامات نیویورک اعلام کردند که مظنون بنگلادشی متهم به بمب‌گذاری در منهتن نیویورک محکوم به ایجاد تهدید تروریستی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اداره پلیس نیویورک اعلام کرد: عقایدالله ۲۷ ساله تحت قوانین ایالت نیویورک به مالکیت کیفری اسلحه، حمایت از اقدام تروریستی و ایجاد تهدید تروریستی متهم شد.

ممکن است مقامات آمریکا این مظنون بنگلادشی را به اتهامات فدرال نیز محکوم کنند.

همچنین در بنگلادش نیروهای امنیتی، همسر این مظنون بنگلادشی را مورد بازجویی قرار دادند.

روز دوشنبه پلیس نیویورک اعلام کرد، انفجار در ترمینال اتوبوس «پورت اتوریتی» در خیابان ۴۲ منهتن نزدیک میدان تایمز، یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های نیویورک روی داده است. عقایدالله به عنوان مظنون در ارتباط با این انفجار بازداشت شد.

از سوی دیگر مانیرول اسلام، رییس پلیس بخش ضد تروریسم بنگلادش اعلام کرد: هیچگونه شواهدی مبنی بر اینکه مظنون بمب گذاری نیویورک با شبه‌نظامیان بنگلادش ارتباط داشته است، وجود ندارد.

رییس پلیس بخش ضد تروریسم بنگلادش اعلام کرد: ما شواهدی را در این باره جمع کرده‌ایم و اطلاعاتی را از خانواده وی دریافت کرده‌ایم. در همین راستا همسر، مادرزن و پدر زن وی مورد بازجویی قرار گرفتند و هیچگونه شواهدی مبنی بر ارتباط وی با یک گروه تروریستی پیدا نشده است.

این در حالی است که یک مقام پلیس آمریکا اعلام کرد که مقامات این کشور شواهدی یافته‌اند که ثابت می‌کند که این مظنون بنگلادشی تبلیغات داعش را از طریق اینترنت نگاه می‌کرده است.

رئیس پلیس ضدتروریسم بنگلادش اعلام کرد: معمولاً او با هیچ دوست و خویشاوندی رفت و آمد نداشته و بیشتر زمان خود را در خانه می‌گذراند.

وی ادامه داد: بنگلادش تمام اطلاعات جمع آوری شده درباره این مظنون بنگلادشی را به آژانس‌های امنیتی آمریکا داده است اما هیچگونه تحقیقات مشترک میان دو کشور انجام نشده است.

همچنین اعضای خانواده این مضمون بنگلادشی از گفتگو در این باره خودداری کرده‌اند. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما