شناسهٔ خبر: 22979710 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر علوم اعلام کرد؛

انعقاد 77 میلیاردی قرارداد در فن‌بازار هفته پژوهش سال گذشته

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری میزان قراردادهای منعقد شده در فن‌بازار هفته پژوهش سال گذشته را 77 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در سال گذشته میزان فروش دانش فنی در پارک‌های علم و فناوری 200 میلیارد تومان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ دکتر منصور غلامی روز چهارشنبه، 22 آذرماه در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، هفته پژوهش را فرصتی برای توجه به تولیدات علمی و تبدیل آن به ثروت دانست و افزود: مراکز علمی و فناوری، سرمایه‌های اصلی در اقتصاد جامعه به شمار می‌روند. از این رو با برگزاری این هفته جامعه با دستاوردهای علمی کشور آشنا خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان، سرمایه‌های این کشور هستند، اظهار کرد: از این رو لازم است تا شرایط مناسبی برای این افراد به منظور تبلور ایده‌ها فراهم شود.

وزیر علوم همچنین با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها ظرفیت‌های بالایی از نظر دارا بودن دانشجویان و اعضای هیات علمی دارند، خاطر نشان کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها باید زمینه‌های گسترده‌تری برای شکوفایی ایده‌ها در پارک‌ها ایجاد شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در توسعه،‌ خاطرنشان کرد: بررسی روند توفیقات کشور نشان‌ می‌دهد که حرکت ما،‌ حرکت امیدوارکننده است؛ ولی ما را موظف می‌کند که تلاش خود را برای موفقیت بیشتر مضاعف کنیم.

غلامی اضافه کرد: بر این اساس ارائه در بخشی از دستاوردهای تحقیقاتی در نمایشگاه هفته پژوهش فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان و بویژه دانش‌آموزان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بخشی از موفقیت‌های کشور در حوزه‌های علمی اشاره کرد و گفت: در فن‌بازار هفته پژوهش سال گذشته 77 میلیارد تومان قرارداد تجاری‌سازی منعقد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری در سال گذشته بالغ بر 200 میلیارد تومان دانش فنی را به فروش رسانده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین اضافه کرد: در سال گذشته حدود 2400 محصول فناورانه در پارک‌ها و مراکز رشد تولید شد که 50 درصد آن به مرحله تجاری سازی رسیده‌اند.

غلامی، تعداد اختراعات در مراکز فناوری در سال 95 را، 470 مورد ذکر کرد.

انتهای پیام

نظر شما