شناسهٔ خبر: 22979516 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار:

ثبت بیش از 3400 فناوری در سامانه ایران هاب‌تک/ حضور مشارکت کنندگان بین المللی

تهران- ایرنا- دبیر هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار درباره این نمایشگاه گفت: 3449 فناوری در سامانه ایران هاب‌تک ثبت شد و برای اولین بار مشارکت کنندگانی از کشورهای پاکستان، آذربایجان و قزاقستان در نمایشگاه داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مجید متقی طلب روز چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار اظهار کرد: 193 مرکز ابتدا همه فناوری های خود را در سامانه ایران هاب‌تک ثبت کردند که از این میزان 1804 فناوری متقاضی داوری سطح آمادگی فناوری یا TRL بودند که از این تعداد 1732 طرح بر مبنای TRL ارزیابی شدند و این طرح ها با سطح آمادگی فناوری بالای 7 آماده تجاری سازی شدن هستند.
وی در‌ این مراسم با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: 300 داور برای ارزیابی طرح های ثبت شده با نمایشگاه همکاری کردند.
متقی طلب یادآور شد: امسال یک غرفه رونمایی یا کوییک لانچ/ را در نظر گرفته ایم تا بازدیدکنندگان در بدو ورود بتوانند همه نمایشگاه را به طور خلاصه ببینند و بخش های مدنظر خود را انتخاب کنند.
رییس پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: برگزاری 65 کارگاه آموزشی را حین برگزاری نمایشگاه در نظر داریم که از این میزان 17 مورد در سالن های نمایشگاه و بقیه در غرفه ها برگزار می شود؛ همچنین برای اولین بار اپلیکیشن نمایشگاه را طراحی کرده ایم که به بازدیدکنندگان در یافتن غرفه ها کمک می کند.
وی تاکید کرد: رونمایی از طرح های منتخب مراکز نیز از دیگر برنامه های نمایشگاه است که 65 طرح منتخب توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی می شوند.
متقی طلب همچنین با آرزوی تجاری سازی شدن فناوری های حاضر در نمایشگاه گفت: میزان قراردادها را در مراسم اختتامیه اعلام می کنیم و امیدواریم از مرز 200 میلیارد تومان سال گذشته بیشتر باشد.
به گفته دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار همچنین برنامه بازدیدی برای سفرای کشورهای خارجی مستقر در تهران از نمایشگاه درنظر گرفته شده است.
هفته پژوهش از 21 تا 27 آذر با شعار پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال همراه با برپایی هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازاز از 22 تا 26 آذر برگزار می شود.
روزهای این هفته با عناوین روز پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه، پژوهش، فناوری و صنعت، پژوهش فناوری ایده و خلاقیت، پژوهش، فناوری اقتصاد مقاومتی، پژوهش، فناوری و سرمایه ملی، پژوهش فناوری، مهارت و کارآفرینی و پژوهش فناوری، حوزه و دانشگاه نامگذاری شده اند.
جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر روز 27 آذر با حضور رییس جمهوری از دیگر برنامه های این هفته است.
علمی**9157
خبرنگار: منصوره شوشتری*انتشار: محتشمی پور

انتهای پیام /*

نظر شما