شناسهٔ خبر: 22976161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

پیش بینی یکصدوده میلیاردریال اعتبار جهت ارائه خدمات مطلوب به امورعشایری استان ایلام

مدیر کل امور عشایری استان ایلام عنوان کرد: یکصد و ده میلیارد ریال اعتبار جهت ارائه خدمات مطلوب از سوی سازمان برنامه ریزی برای امور عشایری پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار پانا از استان ایلام،  جمعیت عشایر علیرغم آمار کم در جمعیت کشوری به اقتضای شیوه زیستی قلمرو وسیعی از کشور را در اختیار دارند.پاسداری از مرزها وتولید محصولات لبنی و گوشت، پایین بودن هزینه زندگی و بالا بودن نرخ اشتغال از ویژگی های زندگی عشایری است. بنابر شرایط اقلیمی عشایر مجبور به کوچ و نقل مکان از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی هستند.

"علی سلیمی" مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: کوچ پاییزه عشایر از15 آذر در ایلام  آغاز شده است و جمعیتی از استان های کرمانشاه، همدان، لرستان با 600هزار راس دام و جمعیت انسانی 1800تا 2 هزار نفر در مناطق "بان میر"، "تنگه بیجار"، "تنگه دینا"، "ارتفاعات میمک" "دشت لیک"، "دشت مهران"، "چنگوله" و  "دشت چالاب" و "دشت بکتش" و "ابراهیم قتال"  و "دهلران" و  "تا فکه" ساکن و استقرار یافته اند.
مدیر کل امور عشایری با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین امنیت عشایر با همکاری دستگاه های مرتبط انجام گرفته است اظهار کرد: طی جلسه ای  با حضورمعاون امنیتی سیاسی استان، هلال احمر، نیرو انتظامی و دامپزشکی که در محل استانداری انجام شد؛ تامین امنیت ورودی خروجی جاده ها، گذرگاه های عشایر و جادهای ورودی تونل های استان برای ورود جابه جایی عشایر انجام پذیرفت.
وی  افزود: طبق تقویم کوچ پاییزه هر ساله از 15 آذر عشایر به استان وارد می شوند و در 15فروردین سال بعد ایلام را به مقصد مناطق ییلاقی ترک می کنند.

علی سلیمی اظهارکرد: یکصد و ده میلیارد ریال اعتبار جهت ارائه خدمات مطلوب از سوی سازمان برنامه ریزی برای امور عشایری پیش بینی شده است.
وی افزد: تهیه و تامین آب مورد نیاز عشایر تعمیر  مرمت و بازگشایی و بهسازی جاده های عشایر، جایگزینی سوخت فسیلی با هدف حراست از اراضی ملی و آموزش فنی و حرفه ای از فعالیت های امور عشایری استان است.

نظر شما