شناسهٔ خبر: 22976006 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفتگو با شبستان:

نمایش آثار ۵۰ کاریکاتوریست ترکیه‌ای در «تفکر معکوس»

خبرگزاری شبستان: شجاعی طباطبایی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از هنرمندان ترکیه‌ای به طور همزمان در تهران و اصفهان گفت: برای این هنرمندان در اصفهان نشست، کارگاه آموزشی و ورک شاپ برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در مورد نمایشگاه " تفکر معکوس " که در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست به خبرنگار شبستان گفت: نمایشگاه " تفکر معکوس "، نمایشگاه کاریکاتوری است که 50 اثر از 50 هنرمند کاریکاتوریست بسیار برجسته ترکیه را داراست. قالب این کاریکاتوریست ها از هنرمندان جریان ساز کاریکاتور در ترکیه هستند.

 

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه امروز شش نفر از کاریکاتوریست های ترکیه ای به ایران می آیند، عنوان کرد: آقای متین پکر، مسئول انجمن کاریکاتوریست های ترکیه که مسئول مسابقه بزرگ بین المللی نصرالدین حجا هم هستند به ایران می آیند. میزبانی این هنرمندان افتخار بزرگی برای حوزه هنری است. کارهای این هنرمندان برجسته در حوزه هنری در معرض دید قرار گرفته است.

 

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری اردوگان بازول، سردار گونبیلن، راشیت یا کیلی، اوگوز دمیر، بوراک ارگیل، محمد علی ترکمن، فریت اونگورن، بدری کورمان، اورهان انز، علی شور، احمد اوزترک، ارکان آیکول، موسی گوموش، اری اوزبک، مورات ازمنک،هاکان سومر، کومهور گازیوگلو، سیمی ارمیز، تونگوج یاشار، مرتضی البایراک، آشکسن آیرانسی اوغلو، سمیه پوروی، عصمت لوکمان، محی الدین کوراوغلو، گوربوز دوغان، کمالدین گوزل اوغلو، کامیل یائوز، آلپر سوسوزلو، مصطفی سایرال، احمد آیکانات، تورگای کارداش، الاتون نوری ارکوچ، یالسین چتین، فروح دوگان، سادی دینچاگ، نیکاتی عباسی، مصطفی بیلگین و محمد سنگز را از جمله هنرمندانی دانست که  آثارشان در نمایشگاه " تفکر معکوس " ارایه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با نمایشگاه " تفکر معکوس "، نمایشگاهی از آثار این هنرمندان برجسته ترکیه در اصفهان برپاست. شرایطی مهیا کردیم که با حضور اساتید و هنرمندان در اصفهان برای کاریکاتوریست های ترکیه ای که به ایران می آیند نشست، ورک شاپ و کارگاه آموزشی داشته باشیم. اینکه این برنامه ها را در اصفهان برگزار می کنیم، به خاطر این است که تمرکززدایی از مرکز زدوده شود. در شهرستان ها به خصوص اصفهان، هنرمندان خوبی داریم. در اصفهان هنرمندان خوبی در چند سال اخیر در حوزه کارتون و کاریکاتور خوش درخشیدند. ما به هر شکل به صورت دوره ای برنامه هایی در شهرستان ها برگزار می کنیم تا هنرمندان سایر شهرها را نیز مشارکت دهیم و برنامه ها، نشست ها و کارگاه های آموزشی مان منحصر به مرکز نباشد و هنرمندان شهرستان ها نیز بتوانند با هنرمندان خارجی ارتباط برقرار کنند.

 

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به اینکه کاریکاتوریست های ترکیه‌ای 4 روز در ایران هستند، اظهار داشت: پنجشنبه اهدای جوایز دوسالانه کاریکاتور است که هنرمندان ترکیه ای نیز در این برنامه شرکت می کنند. این فرصت خوبی است برای تعامل هنرمندان ایرانی و خارجی که یکدیگر را بشناسند، با کارهای هم آشنا شوند و تعاملات خوبی شکل گیرد. اینگونه تعاملات می تواند مسیری را برای ما هموار کند که در آن مسیر افقی را در نظر بگیریم و آن افق توسعه و گسترش هنر کاریکاتور از طریق حوزه هنری است که امیدواریم به نتیجه لازم برسیم. امشب نشستی با کاریکاتوریست های ترکیه ای در تهران داریم که در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، نمایشگاه " تفکر معکوس " که عصر یکشنبه 19 آذر افتتاح شد تا 29 آذر همه روزه جز ایام تعطیل از ساعت 9 تا 19 در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست.

 

نظر شما