شناسهٔ خبر: 22975161 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول با محوریت «بیت المقدس»

خبرگزاری شبستان:استانبول امروز میزبان اجلاس سران کشورهای اسلامی است که قرار است تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»،نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی،امروز (چهارشنبه 22 آذر) در استانبول برگزار می شود.

«مولود چاووش اوغلو»،وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که در نشست امروز درخواست به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سرزمین های اشغالی مطرح خواهد شد.

به گفته چاووش اوغلو،سازمان همکاری های اسلامی همچنین ارسال کننده «پیام قاطعانه ای» علیه تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد که تمرکز اجلاس استانبول بر روی تصمیم دونالد ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

سازمان کشورهای اسلامی این اجلاس فوق العاده را برای بحث درباره تحولات اخیر منطقه ای به ویژه مسئله بیت المقدس برگزار می کند.

چاووش اوغلو گفت:ما در این اجلاس بر روی «بیانیه استانبول» کار می کنیم.

وی خاطرنشان کرد که بیانیه مشترکی پس از این نشست صادر خواهد شد که اقدام آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس را قاطعانه رد خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود:نشست اسلامی همچنین از کشورهایی که تا کنون کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته اند درخواست کرد تا این اقدام را انجام دهند.

وی همچنین گفت:تصمیم اتخاذ شده از سوی آمریکا قاطعانه رد خواهد شد.ما از واشنگتن انتظار داریم تا از اشتباه خود بازگردد.

نظر شما