شناسهٔ خبر: 22972640 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

استعفای محافظه‌کار مشهور فرانسه
کناره‌گیری «زاویر برتران» از حزب محافظه‌کار «جمهوری‌خواه» فرانسه نشانگر چالش‌هایی است که رهبر جدید این حزب برای حفظ اتحاد با آن مواجه است. به گزارش رویترز، این اقدام از جانب زاویر برتران، وزنه سنگین جناح راست فرانسه، یک روز پس از آن صورت گرفت که «لوران ووکیه» به دنبال کمپینی که طی آن عملکرد امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه در مساله امنیت و مهاجرت را بسیار ضعیف دانست، از جانب اعضای حزب جمهوری‌خواه به عنوان رهبر این حزب برگزیده شد.
برتران، وزیر سابق سلامت و رییس فعلی منطقه «او- دو- فرانس»، به شبکه تلویزیونی «France 2» گفت: خانواده سیاسی‌ام را به رسمیت نمی‌شناسم، به همین خاطر تصمیم به ترک آن گرفتم.

کشف «سوپر دلارهای» تقلبی در کره‌جنوبی
مقام‌ها در کره‌ جنوبی اعلام کردند، میزانی از اسکناس‌های تقلبی ۱۰۰ دلاری با کیفیت بسیار بالای تولید را که تشخیصش از اسکناس‌های اصلی بسیار دشوار است یافته‌اند و ظن آن را دارند که کره شمالی مجددا رو به چاپ «سوپر دلارهای تقلبی» آورده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیمی از متخصصان تشخیص اسکناس‌های تقلبی در یکی از بانک‌های کره‌ جنوبی به نام بانک HEB Hana تایید کردند که در یکی از شعبه‌های این بانک در شهر سئول در ماه نوامبر اسکناس ۱۰۰ دلاری تقلبی یافت شده که تقریبا تشخیصش از اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری واقعی غیرممکن است. یکی از این متخصصان به نام یی هو جونگ که سرپرست مرکز مبارزه با جعل اسکناس این بانک است گفت: این جدیدترین نوع از این سوپردلارهای تقلبی است که در جهان یافت شده و اولین از نوع خود محسوب می‌شوند.

سفر خارجی موگابه
یکی از مقامات امنیت داخلی زیمبابوه دیروز (سه‌شنبه) اظهار کرد، رابرت موگابه، این کشور را برای بررسی‌های پزشکی به مقصد سنگاپور ترک کرد. این نخستین سفر خارجی رییس جمهور سابق زیمبابوه پس از کناره‌گیری از سمتش در ماه گذشته است. به گزارش ایسنا خبرگزاری رویترز، رابرت موگابه 93 ساله، رییس‌جمهور سابق زیمبابوه که 37 سال حکومت این کشور را بر عهده داشت، پس از جهت‌گیری ارتش و حزب حاکم «زانو- پی‌اف» علیه وی، از سمت خود کناره‌گیری کرد. تا کمی قبل از این، موگابه که کهنسال‌ترین رهبر جهان بود به خاطر سفرهای بین‌المللی گسترده و پرهزینه‌اش، همچون سفرهای درمانی متداول به سنگاپور شهرت داشت که این خود، یکی از منشاهای خشم عمومی در میان شهروندان محروم کشور او بود.

برچسب‌ها:

نظر شما