شناسهٔ خبر: 22966084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی

گروه معارف: مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی است و این مهم زمانی تحقق خواهد یافت که به معنای واقعی اتحاد و وحدت بین این دو نهاد صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: فلسفه نامگذاری 27 آذرماه به عنوان روز «وحدت حوزه و دانشگاه» را می‌توان از سخنان امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و بزرگان نظام و انقلاب اسلامی به خوبی درک کرد.
وی با بیان اینکه با وحدت حوزه و دانشگاه، نقاط قوت این دو نهاد به یکدیگر منتقل شده و باعث هم افزایی و پیشرفت جامعه می‌شود افزود: با اتحاد این دو مجموعه، شاخصه‌های علمی دانشگاه به حوزه و معنویت و تراز‌های اسلامی از حوزه به دانشگاه منتقل خواهد شد.
حجت‌الاسلام قربانی اضافه کرد: در راستای وحدت حوزه و دانشگاه کار‌ها، پژوهش‌ها و سخنرانی‌هایی خوبی انجام گرفته است اما آنگونه که باید حق مطلب ادا نشده است و برای رسیدن به نقطه ایده آل باید تلاش کرد.
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: خروجی وحدت حوزه و دانشگاه، سند اسلامی دانشگاه‌ها است که دانشگاه‌ها باید باعث تعمیق باور‌های دانشجویان به سمت اندیشه اسلامی شوند.
وی با بیان اینکه خروجی دوم این اتحاد، تحول علوم انسانی است عنوان کرد: متون علوم انسانی در دانشگاه‌های ما باید از شیوه غربی فاصله گرفته و به سمت شاخصه‌های اسلامی پیش رود که با انجام درست این مهم علوم انسانی می‌تواند یاری رسان مدیریت اجتماعی باشد.
حجت‌الاسلام قربانی گفت: با تغییر علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ورود شاخصه‌های علمی در حوزه‌های علمیه، شاهد تغییرات اساسی در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی از جمل اقتصاد، بانکداری، روانشناسی، جامعه شناسی و ... خواهیم بود.
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی یادآور شد: تا زمانی که وحدت حوزه و دانشگاه آنگونه که باید اتفاق نیفتد در عرصه اجرای مدیریت با مشکل روبرو خواهیم بود چرا که زمینه‌های علمی لازم برای مدیریت اسلامی جامعه، دچار ضعف بوده و نمی‌تواند به خوبی در راستای اهداف والای خود حرکت کند.
وی یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی است و این مهم زمانی تحقق خواهد یافت که به معنای واقعی اتحاد و وحدت بین این دو نهاد صورت گیرد و بی شک کمترین خروجی این اتحاد، تولید علمی باشد که نه تنها نیاز تمدن اسلامی حوزه و دانشگاه است بلکه باعث پیشرفت جامعه خواهد بود.

 

 

نظر شما