شناسهٔ خبر: 22963194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هدر رفت آب در شبکه آبرسانی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد 23 درصد است

یاسوج -ایرنا- معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد هدر رفت آب در شبکه آبرسانی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را 23 درصد ذکر کرد و گفت: اتلاف این میزان آب ناشی از فرسودگی شبکه و انشعابات غیرمجاز است.

صاحب‌خبر -

سیدیعقوب فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمع آوری انشعاب های غیرمجاز در سطح شهرهای استان یکی از رویکردهای اصلی این شرکت در راستای جلوگیری از هدر رفت آب است.
وی افزود: در سال جاری بیش از800 انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در سطح شهرهای استان شناسایی و جمع‌آوری شده است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد انشعاب غیرمجاز 320 مورد مربوط به انشعاب غیرمجاز آب، 53 مورد انشعاب غیرمجاز فاضلاب و 53 مورد نیز انشعاب پشت کنتور بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر انشعاب غیرمجاز آب تا چهار برابر یک انشعاب مجاز مصرف دارد، انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر آنکه باعث هدر رفت آب و بروز خسارت مالی به شرکت آب و فاضلاب می‌شود تأثیر منفی زیادی در روند آب‌رسانی به شهروندان و افزایش تنش آبی دارد.
فرجی گفت: یکی از مسائلی که هم اکنون در اولویت حوزه بهره برداری این شرکت قرار دارد تلاش برای جلوگیری از هدر رفت آب است.
وی تصریح کرد: با توجه به اُفت شدید سطح آب چاه های تامین کننده آب آشامیدنی شهرهای این استان و کمبود آب در استان باید از هرگونه هدر روی آب به شیوه های مختلف جلوگیری شود.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال 1395 میزان هدر رفت آب در استان 30 درصد بود.
آب آشامیدنی مورد نیاز مردم ساکن شهرهای این استان از طریق چهار حلقه چشمه و 62 حلقه چاه عمیق تأمین می‌شود.
میزان آبدهی این چاه‌ها و چشمه‌ها یک هزار و 195 لیتر در ثانیه است.
38 مخزن ذخیره آب در حوزه آبفای شهری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و حجم این مخازن حدود 107 هزار مترمکعب است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر 160 هزار مشترک آب و 38 هزار مشترک فاضلاب است.
وی ابراز داشت: هم اینک در راستای ترویج مصرف بهینه آب برنامه‌های مختلف فرهنگی با مشارکت آموزش و پرورش، دستگاه‌های فرهنگی و تشکل‌های زیست محیطی در حال انجام است.
فرجی تصریح کرد: بیش از 120 دستگاه شیر الکترونیکی و شیر پدالی خریداری و در اداره های استان نصب شد.
وی افزود: از ابتدای سال396 تاکنون بیش از 20 هزار شیر کاهنده فشار آب بین شهروندان در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان با حضور در در مدارس ابتدایی شهرهای استان ،طرح همیار آب را شروع کرده و تا کنون در بیش از 100 مدرسه ابتدای شهرهای استان اجرا شده است.
وی گفت: در طرح همیار آب علاوه بر توزیع بسته‌های فرهنگی بین دانش‌آموزان و مربیان ، راهکارهای مصرف بهینه آب برای دانش آموزان تبیین می‌شود.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**اتشاردهنده: علیزاده
9868/1662

انتهای پیام /*

نظر شما