شناسهٔ خبر: 22963048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون پژوهش شهرستان‌های استان تهران:

رویکرد "آینده‌پژوهانه" لازمه تحول بنیادین در مدارس استان تهران است

R7840/P1357/S6,60/CT11 / R7840/P1357/S6,60/CT11

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی شهرستان‌های استان تهران گفت: با نگاه آینده‌پژوهانه ضمن شناخت فرایند یادگیری در دانش‌آموزان می‌توان اقدامات لازم در جهت جذب دانش‌آموز به محیط درس، کلاس و تحول بنیادین در سطح مدارس را فراهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قرچک، حسین سنجری صبح امروز در همایش پژوهش، فناوری و تحول بنیادین که با حضور مسئولان، مدیران، پژوهشگران و رابطان پژوهش شهرستان قرچک در کانون ملائک برگزار شد، با بیان اینکه پژوهش هدف‌دار نتیجه مثبت به دنبال دارد اظهار داشت: انسان همواره با تحقیق و پژوهش است که به نتیجه می‌رسد.

وی بیان کرد: ما همواره مدیون کسانی هستیم که در زمینه علم و فرهنگ گام برداشته و زمینه‌ساز ترقی علوم در میان اقشار مختلف مردم شده‌اند، و به حق که زمینه‌های رشد جامعه در دست آن‌ها است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی شهرستان‌های استان تهران افزود: ایجاد سوأل و پرسش پیش زمینه هرگونه پژوهشی است، فلسفه تعلیم و تربیت نیز همواره ایجاد چرخه تحول بنیادین است و با ایجاد ورزش ذهنی در دانش‌آموزان می‌توان خلق ایده و ایجاد روحیه و انگیزه تحقیق را در آن‌ها زنده کرد.

سنجری با بیان اینکه همه اجزا و عناصر یک مدرسه باید پژوهنده باشند و دانش‌آموز را جستجوگر و تحقیق‌گر بار آورند تصریح کرد: با نگاهی آینده‌پژوهانه در سطح مدارس استان تهران ضمن شناخت فرایند یادگیری در دانش‌آموزان، می‌توان اقدامات لازم در جهت جذب دانش‌آموز به محیط درس و کلاس را فراهم و آن‌ها را علاقمند کارهای گروهی کرد.

وی ادامه داد: کار پژوهشی باید برای معلمان اولویت نخست باشد، که در این راستا افراد کاوشگر، خلاق و وقت‌شناس بهترین افراد جامعه هستند .

در ادامه این مراسم مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک اظهار داشت: به تجربه ثابت شد تا تحقیق و پژوهش صورت نگیرد کار تدریس به نتیجه نمی‌رسد، پژوهش کلید اصلی پیشرفت کشور است و در همه کارها باید پژوهش صورت گیرد.

وی بیان کرد: تحقیق و پژوهش ضد تقلید است، که اگر در سطح مدرسه و کلاس درس صورت گیرد، می‌تواند روحیه کنجکاوی و تحقیق را در دانش‌آموزان بالا ببرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک با بیان اینکه از اول بشریت، انسان با تحقیق و پژوهش زنده است خاطرنشان کرد: برخی از اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌ها با هدف و رویکرد پژوهشی در سطح مدارس صورت می‌گیرد که نیازمند توجه بیش از پیش است و توجه مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظر شما