شناسهٔ خبر: 22962682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر ضروری است

خرم آباد - ایرنا – معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی مشارکت سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سید سعید شاهرخی روز دوشنبه در بازدید از مرکز نگهداری مددجویان ماده 16 آقایان و بانوان در خرم آباد بااشاره به فعالیت 307سمن در استان گفت: مشارکت سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر برای کاهش آسیب های اجتماعی امری ضروری بوده و تلاش برای جامعه سالم پیوسته در دستور کار است.
وی به پیشرفت گسترده مواد مخدر در جهان اشاره کرد و گفت: در این راستا باید متناسب با مسایل روز خود را تجهیز کرده و با همکاری مسئولان این مهم محقق خواهد شد.
وی بیان کرد: در مبارزه با مواد مخدر، همچنین در دستگیری و کشف مواد، دستگاه های اطلاعاتی، نظامی و انتظامی لرستان اشراف قابل توجهی بر باندهای توزیع مواد داشته و شرایط را برای آنان ناامن کرده اند.
شاهرخی همچنین در زمینه پیشگیری از مواد مخدر و با اشاره به طرح آموزش 157هزار 500نفر از دانش آموزان و والدین آنان گفت: در شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندار لرستان این مهم با جدیت برای سالم سازی محیط جامعه در دستور کار است.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه گفت: تعداد 155مرکز 8گانه ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان در حال فعالیت بوده که از نظر کمی مشکلی وجود نداشته اما در کیفیت آن باید اقداماتی صورت بگیرد.
غلامرضا آقامیرزایی به رشد 200درصدی مشارکت سمن ها در حوزه پیشگیری از مواد مخدر اشاره کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد باید به گروههای پنج نفره تقسیم و هر کدام در یک حوزه در هر شهرستان فعالیت کنند.
وی گفت: چهار میلیارد ریال تامین اعتبار از سوی استانداری لرستان به ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته که انتظار می رود این رقم افزایش پیدا کند.
آقامیرزایی گفت: مرکز نگهداری مددجویان ماده 16 بانوان در خرم آباد در حال حاضر با جمعیت 19نفر و با گنجایش 50نفر در حال فعالیت است.
وی همچنین به مرکز نگهداری مددجویان ماده 16 آقایان در خرم آباد اشاره کرد و گفت: این مرکز با تعداد 138نفر مددجو و با گنجایش 170نفر که در حال بهسازی بوده که پس از اتمام این مراحل ظرفیت این مرکز سه برابر خواهد شد.
3210/ 6001
خبرنگار: محمد یاراحمدی** انتشار دهنده: هوشنگ بهرهی

انتهای پیام /*

نظر شما