شناسهٔ خبر: 22962610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسلمانان در دنیا باید مستقل و خودکفا باشند

آیت‌الله نوری‌همدانی: مسلمانان در حفظ استقلال مکه، مدینه و قدس در برابر استکبار ایستادگی کنند

R7854/P41362/S6,62/CT11 / R7854/P41362/S6,62/CT11

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید مسلمانان در دنیا مستقل و خودکفا بوده و در برابر استکبار ایستادگی کنند و در حفظ استقلال اماکن مقدس خود مثل مکه، مدینه و قدس باصلابت بایستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان بازرسی نیروهای مقاومت بسیج سراسر کشور با تأکید بر تفکر و تدبر درآیات قرآن کریم و کائنات اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اسلام رشد فکری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مسلمانان است.

وی با اشاره به 300 آیه قرآن کریم درباره تدبر و فرهنگ افزود: باید مسلمانان امتی باعظمت و اقتدار در جهان بوده و این رشد نیز بدون تدبر درآیات الهی و تلاش هرگز میسر نخواهد شد.

مرجع تقلید شیعیان نخستین گام در رشد فرهنگی را شناخت خداوند دانست و گفت: باید با تفکر در آیات الهی قرآن کریم و نهج‌البلاغه به‌عنوان بهترین کتاب زندگی، خداوند را شناخته و در جهت رشد فرهنگی پیش برویم.

وی با توصیه به جوانان برای ثبت آیات و روایات تصریح کرد: حتماً آیات و روایاتی را که می‌خوانید را در جایی ثبت کنید تا با مراجعه مکرر به آن و تفکر در آن‌ها روزبه‌روز به بصیرت و جهان‌بینی بیشتری دست پیدا کنید.

استاد حوزه علمیه قم سعادت انسان را در گرو ایمان و یقین دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توحید و یقین باید به عالم هستی و نظم کائنات توجه کرد و از کنار هیچ مخلوقی در عالم بی‌توجه رد نشد.

وی با بازخوانی نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر بیان کرد: حضرت علی(ع) در این نامه برای خود و مالک‌اشتر آرزوی شهادت می‌کند، شهادت یکی از بزرگ‌ترین و رفیع‌ترین جایگاه‌ها در اسلام بوده و این شهادت‌طلبی درگرو رشد فرهنگی و  اجتماعی مسلمانان است.

آیت‌الله نوری همدانی رشد در حوزه سیاسی و اقتصادی را برای امت مسلمان از واجبات دانست و افزود: باید مسلمانان در دنیا مستقل و  خودکفا بوده و در برابر استکبار ایستادگی کنند و در حفظ استقلال اماکن مقدس خود مثل مکه، مدینه و قدس باصلابت بایستند.

وی در ادامه با توصیه به توجه و اهمیت دادن به نماز اول وقت خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های رسیدن به توحید و یقین تحجر و شب‌بیداری بوده و انسان نباید خود را از برکات نماز اول وقت محروم کند.

انتهای پیام/  

نظر شما